Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac.com uppdaterad!

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag har vi gjort en uppgradering av hela 99mac.com siten - förhoppningsvis kommer ni uppskatta förändringarna!

- Du kan nu se hur många som läst en diskussion och hur många som har besökt respektive forum.

- 99mac.com har nu en fast bredd på 760 pixlar vilket gör sidan lite mer strikt & snygg!

Inom kort kommer även ett nytt forum för våra engelskspråkiga vänner runt om i landet. Då kan alla bjuda in folk ifrån världens alla hörn så att dom får deltaga i diskussionerna här på 99mac. Trevligare Macintosh webbplats finns väl inte?

Klart snyggare när man har hög upplösning på skärmen, men det kanske skulle vara några pixlar bredare än 760, för "citera" hamnar på raden under alla andra meddelandefunktioner. I alla fall här på jobbets peecee.

Fixat. Nu kör vi med 800 pixlar.

När Martin rör sig, står blixten stilla...
Gammalt Mac-ordspråk

Som många av er vet så finns det ju ett forum som heter MacPrat också. Vilket jag nästan aldrig besöker, mest pga att det knappt är någon aktivitet där. Dock tycker jag att MacPrats val av färger i sitt forum är betydligt snyggare och vänligare för ögat än det 99mac kör nu.

Sen har jag en fråga också, kan man byta sitt lösenord mot vad man vill. Om inte går det inte att lösa det.

Glömde säga. Kung att ni fixat så man ser hur många visningar varje inlägg har haft.

Klapp i handen!

Men har det ramlat iväg en del iconer lite här och där?
Dessutom har det hos mig dykt upp knappar på engelska t ex post a poll?

[ 21 Juli 2002, 20:31: Meddelandet ändrat av: Kenneth Pilo ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Chaosstar:
Sen har jag en fråga också, kan man byta sitt lösenord mot vad man vill. Om inte går det inte att lösa det.

Inga problem, klicka bara på MIN PROFIL-länken, sen Visa/uppdatera profil.

Snygga Färger !!!!!

Stor applåd till 99mac.com gänget !!!!!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Chaosstar:
Dock tycker jag att MacPrats val av färger i sitt forum är betydligt snyggare och vänligare för ögat än det 99mac kör nu.

Jag håller inte med. Tycker dessutom att det är bättre att ha en identitet än att flyta in i mängden. Det är en smaksak dock, och någon riktigt slutsats kommer vi nog aldrig nå. Så vi kan vara överens om att vi inte är överens!

MacPrat har ett forum som heter "I Praktiken" också, se där, se där...

Såg det också.. antog att det var vi som kopierade dem så jag sa inget

  • Medlem
  • 2002-07-22 03:15
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
- 99mac.com har nu en fast bredd på 760 pixlar vilket gör sidan lite mer strikt & snygg!

Ändra tillbaka, nu är den för bred för ett standard browserfönster, jag måste brädda fönstret i omniweb för att kunna läsa all text. Jag skulle tro att bredden är för stor för maximal läsbarhet dessutom..

fråga: vart ser man hur många som läst diskussionen?

nixon: Klicka på ett forum, t ex "Allmänt". Kolumnen till höger om Inlägg.

Venger: Trodde jag med. :rolleyes:

Schysst med uppdateringen. Det är alltid kul med lite nya funktioner. Martin, när har du tid att installera UBB.threads på 99mac.com?

/martin

UBB.threads skulle jag kunna installera idag - men den är inte färdig för att användas tycker jag.

ALLTING förändras när vi byter, ingen kommer att känna igen sig på en månad. Viss funktionalitet försvinner och hela layouten är totalt förändrad.

Jag testkör den på 99resor.com (du kan inte se den) men är inte så imponerad ännu - det behövs några uppdateringar till innan den är "färdig".

Ok,

det är bättre att du testkör och installerar när allt är klart.

/martin

  • Medlem
  • 2002-07-22 15:14

Jätteskumt. Antal visningar synns inte i Omniweb, men i explorer.. Använder ni några konstiga CSS eller layers?

Jag tycker inte aaaaaalls om det nya ihoptrycka 99mac.com med fix bredd. Jag kör 1600x1200 och får lika mycket tomt utrymme tillsammans som själva sidan. Namn och efternamn hamnar på varsin rad och värst av allt, citera knappen hamnar på ny rad längst till vänster. Dessutom blir första sidan olidligt lång..

Kan ni inte byta tillbaka, eller åtminstonde låta användare själva välja hur de vill ha det.

Ciryon

1
Bevaka tråden