Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få trådlöst internet att funka??

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-12-26 16:08

Har precis köpt en trådlös bredbandsrouter men kan inte få den o funka. Routern dyker upp i Airportlistan men det händer inget. Jag har fått med drivrutiner med drivrutiker men för PC. Någon som har några tips?

  • Oregistrerad
  • 2005-12-26 16:13

Vilket märke på routern?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-12-26 16:31

Drivrutiner brukar normalt inte behövas till datorn alls. Däremot ska du antagligen ansluta till routern på någon viss IP-adress och konfigurera den. Står det något i bruksanvisningen?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-12-26 16:57

Det e en Jensen WBR6954, köpte den på PcCity. Har inte fått nån bruksanvisning, bara en cd, för PC.

På de routrar jag har konfigurerat gör man så här: Koppla din dator till routern med ethernetkabel, öppna Safari och skriv 192.168.0.1 i adressfönstret. Logga in och konfigurera.

Om inte du har tillgång till det fabriksinställda inloggningsnamnet och lösenordet, får du sätta in cd:n i datorn och leta reda på instruktionerna. Har du kollat så att det inte är en pdf-fil på skivan? Lyckas du inte hitta uppgifterna på skivan, brukar de finnas på tillverkarens webbplats.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-12-26 19:27

Deras hemsida har på fullaste allvar manualer i .exe-format... Men det står i alla fall att man lätt ska kunna ansluta sig till routern från en PC eller Mac och konfiguerera.

Exe-filer? Windowsanvändare är inte kloka.

Du får väl knalla ner till pcbutiken där du köpte maskinen och be att de skriver ut konfigurationssidorna. De behövs nog för inloggningsuppgifterna. Alternativet är att hitta just de uppgifterna på nätet. Fast jag fick inga träffar när jag sökte på din maskin.

1
Bevaka tråden