Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

pånyttfödd ;-)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-12-24 23:42

Har varit här ett tag redan och surfat runt med min gamla fina iMac 400 DV lime med Mozilla och Explorer.

Nu sitter jag vid en liten trevlig julklapp till oss själva, ibook 12".

Det går numera riktigt snabbt på nätet, 99mac bara blinkar till så är det klart, kan inte fatta att det kan vara sån skillnad. Safari är en dröm. Det har varit lätt att ställa in internet o e-post.

Office testdrive har upphört att gälla vid första starten, tja, vem bryr sig. Har inga större förväntningar på Microsoft ändå.

Vem är jag?

Möbelsnickare, Nordist och litteraturvetare i förskingringen, gnällig Macentusiast

God Jul på er!

Välkommen och God Jul.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-12-25 09:28
Ursprungligen av rana:

Office testdrive har upphört att gälla vid första starten, tja, vem bryr sig. Har inga större förväntningar på Microsoft ändå.

Varför inte det? Office är alldeles utmärkt. Om man nu inte har Microsoftparanoia vill säga.

Ursprungligen av rana:

God Jul på er!

Detsamma, detsamma.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-12-25 20:22
Ursprungligen av Le:

Varför inte det? Office är alldeles utmärkt. Om man nu inte har Microsoftparanoia vill säga.

Jodå, jag tycker också office är bra, excel kan jag iallafall inte vara utan. Men däremot tycker jag att det ofta är ngt litet strul jämt med microsoft. Har ju precis lämnat OS 9 världen och explorer och office upphörde aldrig helt att strula där för mig. Och 2004 testdriven som jag inte fick testa tyckte jag var kasst.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-26 02:35
Ursprungligen av Le:

Varför inte det? Office är alldeles utmärkt. Om man nu inte har Microsoftparanoia vill säga.

"Alldeles utmärkt" är nog att ta i. "Funkar" och "Duger fint" är bättre ordval tycker jag. Sämre program finns visserligen (windows media player för mac, någon?) men jag tycker personligen att Office 2003 för windows känns otroligt mycket mer sobert, polerat och framför allt SNABBT och RESPONSIVT jämfört med den senaste macversionen.

Då jämför jag Office 2004 på min PB12" 1.5 med 768MB och Windows XP/Office 2003 på en stationär PC av ungefär samma hårdvarumässiga kaliber.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-12-26 09:20

Tycker Word fungerar just utmärkt. Och tänker bl a på alla oss som nödgas jobba med Win-system på jobbet men känner oss mer kreativa hemma på vår egen dator. Att då vara nästan helt kompatibel med jobbet oavsett om det rör sig om Word- eller Excelfiler är utmärkt bra.

1
Bevaka tråden