Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Placering av företagspengar (.. innan nyår)..

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan.

Lite frågor om placering av företagets pengar såhär innan nyår innan dom ska iväg till skatt å annat. Har företagets alla slantar på ett Företagskonto som har noll (0) i ränta, vilket inte låter så smart.

Är det någon idé att föra över pengarna nu såhär strax innan nyår (.. ja, jag vet att det är sent) till mina andra konton (.. med ränta) för att åtminstone få några ören i ränta?

Att sätta dem på räntebärande konto för att det är (verksamhets-) årsskifte ger väl inget speciellt men rent allmänt verkar det som om Riksgälden ger bäst ränta (kolla rgk.se) I vart fall kunde inte min egen bank ge bättre. Man kan både placeras med och utan bindningstid
MacWitty

  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-02-07 22:40

Lite sent svar kanske men ändå. Du kan köpa sk strukturerade produkter av en investment bank. Det finns olika produkter med olika tillväxtpotential vs risk. Från kapitalskyddade produkter där du inte riskerar något alls men där det är relativt säkert att du åtminstone dubblar bankräntan, till högriskprodukter där du riskerar hela din investering men där en väldigt liten uppgång i den aktuella marknaden kan mångdubbla investeringen.

1
Bevaka tråden