Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Öl i tangentbordet

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Knivsta
  • 2005-12-19 22:32

Min dotter har hällt lite öl i tangentbordet på min iBook (vit 2 USB). Några tangenter fungerar inte. Är det någon som vet hur man fixar det? Teknisk sprit??

  • Medlem
  • 2005-12-19 23:20

På tangetbord som går att ta loss så har jag använt vatten framgångtsrikt. Låt det torka ordentligt efteråt.

Japp, det är bara att ta bort det och lägga i blöt ordentligt. Skaka av det och lägg det upp och ner på ett element ett par dagar. På http://www.pbfixit.com/Guide/ finns vägledning om hur man tar bort keyboard.

Ursprungligen av pict:

Min dotter har hällt lite öl i tangentbordet på min iBook (vit 2 USB). Några tangenter fungerar inte. Är det någon som vet hur man fixar det? Teknisk sprit??

Vad som helst som inte är korrosivt, eftersom det bara rör sig om öl bör destillerat vatten räcka. Har de tunna ledningarna redan frätts sönder blir det svårare, men små gap uppges kunna fixas hjälpligt genom att man fyller i med blyertspenna.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-28 21:03

Ungefärligen hur mycket kostar ett nytt tangentbord tro?

Massor, runt en tusing

  • Oregistrerad
  • 2005-12-29 00:04

Galet! Tur att de går att diska då...

  • Medlem
  • Knivsta
  • 2005-12-29 10:33

Varning
Jag spolade tangentbordet i ljummet vatten.
Torkade i två dygn.
Resultat: Ännu fler tangenter döda.
Lärdom: Drick inte öl vid datorn.
Ett nytt kostar 1200 + moms

Hittat ett begagnat nu.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-01-02 13:26

Hur kommer det sig att ett tangentbord kan kosta så mycket :/

  • Medlem
  • Knivsta
  • 2006-01-03 10:44

Ja det är väl samma principer som gör att en ABS-sensor till min
gamla Citroen Xm kostar 4500:- (en spole och en kabel)
Hej och hå

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-03 10:58

För info -

Det finns en PA tillverkare som jag inte kommerihåg namnet på nu som garanterar funktion efter alla drycker utom just öl ? - det beror enligt utsago på att öl aldrig torkar helt utan lämnar kvar en kådaliknande substans som inte vill torka

För information alltså lte ot men det fick ni leva med

/Tangen

1
Bevaka tråden