Föra över program till extern hårddisk som "backup"?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-12-18 09:26

Jag vill föra över några program till mijn externa hårddisk. Kan man "packa" dom så de blir mindre? Så att dom blir typ dmg-filer eller liknande? Hur gör man det? Jag hra provat att bara kopiera programsymbolen i proghrammenyn och klistra in på externa enheten med då säger datorn att det finns filer som inte går att läsa eller nåt sånt.

Lägg dem i en mapp, högerklicka på mappen och välj Skapa arkiv av "Mappnamn". Resultatet blir en zip-fil, och du kan därefter radera mappen.

• Oregistrerad
  • 2005-12-18 11:57

Ska jag dra över programsymbolerna för alla de program jag vill göra backup på till en mapp och sedan "skapa arkiv" av den? Kan man bara flytta tillbaks programmsymbolerna till "programmappen" där de låg innan när detta ärklart?

Ursprungligen av tastesandtunes:

Ska jag dra över programsymbolerna för alla de program jag vill göra backup på till en mapp och sedan "skapa arkiv" av den? Kan man bara flytta tillbaks programmsymbolerna till "programmappen" där de låg innan när detta ärklart?

Ja, eller så håller du inne kommando-knappen (den med äpple och kringla på) när du drar över dem så syns ett grönt plustecken som innebär att den kopierar dem istället för att flytta dem. Då kan du bara radera mappen efteråt.

• Oregistrerad
  • 2005-12-18 14:02

Tack tack

1
Bevaka tråden