Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pc-->Mac nätverk. Problem med hastigheten från PCn

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-12-13 22:08

Sitter och laborerar lite. Pastar vad den andra sidan skrev i ett forum för den andra sidan:

"pc+mac nätverk
Jag och min polare som bor tillsammans har varsin dator, jag pc och han skaffade nyss en ny iMac. Nu när vi har lagt upp nätverket och fått det att fungera (ganska smärtfritt må jag säga), och testade vilka hastigheter vi kommer upp i visade det sig en märklig sak. När jag drar från honom kommer jag upp i ~75mbit, men han kommer inte upp i mer än ~3mbit. Smart som man är insåg man att det måste vara något fel O_o, men vad? Antar att det är någon simpel inställning på en av sidorna (min antagligen), men jag lyckas som inte hitta något som det kan vara, eftersom det funkar "bra" från för mig.

Är det någon som har haft detta problem? någon som har något förslag?

/gargamell"

Nån på den här sidan som vet vad det kan bero på?

  • Oregistrerad
  • 2005-12-13 23:01

Sök på forumet här, det har varit diskussioner kring det. Man kan nämligen ändra nätverksinställningarna. Apple har tom släppt en uppdatering har jag för mig. Jag ändrade det på min iMac G5 för några månader sen med "Broadband optimizer", och med BredbandsBolaget kommer jag upp runt 60 Mbit/s (nerladdning) på nätet sen de uppgraderade oss till 100 Mbit.

1
Bevaka tråden