Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nollställa lösenord på Netgear router - hjälp!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-12 15:43

Jag har en Netgear router RP614. En gång i tiden satte jag upp den och ställde in ett admin-lösenord som jag nu har glömt. Det finns en fabriksåterställningsknapp på routern, men jag får inte den att ta default-lösenordet angivet i manualen efter det heller.:(
Är det nån som kan komma med tips om hur man går tillväga? Måste man trycka på knappen "på rätt sätt" för att den skall bita, och i så fall vilket sätt?

Ursprungligen av pichia:

Jag har en Netgear router RP614. En gång i tiden satte jag upp den och ställde in ett admin-lösenord som jag nu har glömt. Det finns en fabriksåterställningsknapp på routern, men jag får inte den att ta default-lösenordet angivet i manualen efter det heller.:(
Är det nån som kan komma med tips om hur man går tillväga? Måste man trycka på knappen "på rätt sätt" för att den skall bita, och i så fall vilket sätt?

Håll in resetknappen med en pennspets efter att du dragit ut strömsladden. Stoppa in strömsladden håll intryckt i ca 1 min så ska den vara "nollad"

Lycka till!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-12 15:57
Ursprungligen av screwpull:

Håll in resetknappen med en pennspets efter att du dragit ut strömsladden. Stoppa in strömsladden håll intryckt i ca 1 min så ska den vara "nollad"

Lycka till!

Tack!
Det gjorde susen. Det låter väldigt drygt med 1 min. Jag hade trott att några sekunder skulle räcka, men det här funkade ju!
Nu kan jag äntligen mecka med port-forwarding...

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-12-12 19:46
Ursprungligen av pichia:

Tack!
Det gjorde susen. Det låter väldigt drygt med 1 min. Jag hade trott att några sekunder skulle räcka, men det här funkade ju!
Nu kan jag äntligen mecka med port-forwarding...

Bara hålla in den i 20-30 sekunder räcker också..

Ovan nämnda förfarande är i normalfallet helt onödigt, och kan t.o.m. döda vissa routrar

[QUOTE="bogg"]Bara hålla in den i 20-30 sekunder räcker också..

Ovan nämnda förfarande är i normalfallet helt onödigt, och kan t.o.m. döda vissa routrar[/QUOTE

Stämmer säkert men det är den instruktionen jag fått av Netgear per tele. Dock har jag förkortat den med ca 4 min. Har själv haft problem med min Netgear router så jag har suttit en del i tele med deras support.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-12-12 20:39

[QUOTE="screwpull"]

Ursprungligen av bogg:

Bara hålla in den i 20-30 sekunder räcker också..

Ovan nämnda förfarande är i normalfallet helt onödigt, och kan t.o.m. döda vissa routrar[/QUOTE

Stämmer säkert men det är den instruktionen jag fått av Netgear per tele. Dock har jag förkortat den med ca 4 min. Har själv haft problem med min Netgear router så jag har suttit en del i tele med deras support.

Ah, antagligen var du ett av "nödfallen" då det inte räcker då

1
Bevaka tråden