Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fläkt till PM G4 Cube

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-11 16:49

Hejsan, jag hade tänkte att köpa en fläkt till min Apple PM Cube. Det enda problemet är att de fläktar som passar till Cuben vad jag vet endast finns att köpa i USA. Så min fråga är om man kan få tag på en fläkt som passar till Cuben i Sverige?

Här är ett exempel på en fläkt som passar

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-12-11 18:38

Söker man på ditt artikelnummer får man ju en del träff på Panasonic.

Är det så att Panaflo är Panasonicfläktar eller att det används i deras utrustning. Kan ju finnas i deras reservdelslistor ?

/Fred

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-11 18:47

Jag har mailat Panasonic och frågat om någon återförsäljare här i Sverige kan ta hem den produkten.

Är det inte vanliga 80 mm fläktar? Kan man ju köpa i de flesta datorbutiker, t.ex. gtek.net

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-11 19:35
Ursprungligen av capojava:

Är det inte vanliga 80 mm fläktar? Kan man ju köpa i de flesta datorbutiker, t.ex. gtek.net

Nja, 80x80x15mm fläktar är ganska ovanliga.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-12-11 21:15

Just 80x80x15 verkar det tunt med

25 eller 38 mm finns det ju. Ett huggskott är ju att kolla om Papst har och sedan fråga Elfa om de kan ta hem

/Fred

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2005-12-11 21:52
Ursprungligen av .mp3:

Hejsan, jag hade tänkte att köpa en fläkt till min Apple PM Cube. Det enda problemet är att de fläktar som passar till Cuben vad jag vet endast finns att köpa i USA. Så min fråga är om man kan få tag på en fläkt som passar till Cuben i Sverige?

Här är ett exempel på en fläkt som passar

Det är samma fläkt som till "Cube-kitet" från sonnet, verkar det som...
Är du ute efter "en fläkt", eller "en ny fläkt"? Avdankade Cube-kits måste det ju finnas annars...

Specialgjord tyst fläkt för att fästas på Zalmans ZM80C-HP-kylare. Snyggt fläktgaller och Zalman Multi-Connector med 5V-kontakt medföljer.

* Behövs på Matrox Parhelia, NVIDIA GeForce FX 5800 eller högre modeller i FX-serien som blir mycket varma.
* Rekommenderas på ATI Radeon 9800 Pro.

Specifikationer
google.se ger flera alternativ för sverige sökning på "80x80x15"

61 riksdaler:
* Storlek: 80x80x15 mm
* Hastighet/ljudnivå ± 10%:
o 12V: 2800 RPM / 33 dB
o 5V: 1400 RPM / 20 dB
* Vikt: 75 gram

Denna 80mm slimfläkt är tillbehör till Zalmans ZM80C-HP inwarehouse artikelnummer e643878.

1
Bevaka tråden