Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Programmeringsförslag

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kom på en ide till ett litet roligt program, eller kanske widget som den som känner sig manad kan skriva ihop när rastlöshet infinner sig, mina egna kunskaper om programmering är i stort obefintliga

Jag besöker nu och då aftonbladet.. Och efter X antal sekunder inne på sidan så går fläkten på min pb12" igång. Väldigt irriterande.

Programets funktion skall vara att vid laddning av aftonbladet.se så startar den en timer i ett litet fönster, en nedräkning så man ser hur lång tid man har på sig, då kan man sedan stänga aftonbladet innan denna hemska fläkt sätts igång

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-12-11 12:30

Testa detta istället:
Systeminställningar -> Energy Saver -> Options -> Längst ned ändrar du från "automatisk" till t.ex. "Highest" (Jag har engelskt system. Därav de engelska begreppen. Men det är bara att översätta.

Kör redan på Highest...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-11 13:36

Sätt den på reduced, om du inte vill att fläkten skall dra igång...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-12-11 13:49
Ursprungligen av Johan S:

Kom på en ide till ett litet roligt program, eller kanske widget som den som känner sig manad kan skriva ihop när rastlöshet infinner sig, mina egna kunskaper om programmering är i stort obefintliga

Jag besöker nu och då aftonbladet.. Och efter X antal sekunder inne på sidan så går fläkten på min pb12" igång. Väldigt irriterande.

Programets funktion skall vara att vid laddning av aftonbladet.se så startar den en timer i ett litet fönster, en nedräkning så man ser hur lång tid man har på sig, då kan man sedan stänga aftonbladet innan denna hemska fläkt sätts igång

En annan metod skulle kunna vara att blockera all reklam på sidan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-11 13:52

Eller så stänger du av instickfiler (plugins) i Safari då det är flash-spelaren som tuggar CPU, Aftonblaskan har ju en o annan flashreklam på sidan.

mvh
b0bben

Nu var ju faktiskt inte detta menat att vara en tråd om hur man slipper fläktljudet

Utan ett torftigt försök att skämta om aftonbladets enorma mängd av värdelös reklam på sidan.. Tycker det är pinsamt att en ensam hemsida drar i gång fulla fläktar...

Är väl snarare Flash player som är pinsamt att behöva så mycket CPU. Inte för att försvara Aftonbladet, det är inte bara deras reklam som är värdelös...

1
Bevaka tråden