Trevliga tjejer och ett glatt humör, Men vart är den egentliga servicen?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lindesberg
  • 2005-12-11 01:41

Hej!

Jag tänkte dela med mig utav en väldigt irriterande och för mig ett bevis på "rykten" man har hört om att AppleStore har ordentliga baksidor.

Jag beställde den 11:e November 2005 en Powerbook 17" via AppleStore's telefon försäljning via en väldigt trevlig kvinna.

Eftersom jag köpte den via mitt företag valde ekonomiavdelningen där att betala via Giro och inte via bankkort (VISA etc,). Detta skulle medföra lite längre leveranstid då det kunde ta 3-5 arbetsdagar innan betalning når Apple, då det med kort går på direkten. Hur som havet...

Powerbooken betalades samma dag via Giro och pengarna drogs dagen efter från kontot. Efter 5 arbetsdagar stod det fortfarande "Under Review" på min order. Så jag ringde till Apple och fick svaret att vänta ytterliggare några dagar då det nu helt plötsligt kunde ta upp till 10 arbetsdagar innan mina pengar nådde dom.

Efter 10 dagar hade betalningen fortfarande inte inkommit till Apple och jag började nu på allvar att surna till ordentligt och sa till tjejen på Apple att hon "Nu får du f-n kolla upp det här omgående". Hon bad mig faxa ett bevis på betalningen till dom, vilket jag genast gjorde "as we speak". (Bara detta är ett skämt, vi som kunder ska inte behöva jobba för att få våra produkter, när det är Apple som har strulat till det internt).

2 dagar gick och ingenting hände. Det stod fortfarande "Under Review" på min orderstatus på AppleStore's hemsida. Jag vart nu ALLVARLIGT förbannad och ringde upp dom igen. Dom ber mig än en gång att skicka bevis på betalningen. (MEN VA F-N???). Förbannad och snart hopplös om att få min Powerbook skickade jag kvittot IGEN till dom.

Ytterliggare ett antal arbetsdagar gick och till slut ringer Apple den 1:a December och säger att dom har lyckats hitta pengarna! (Precis som att jag hade tappat bort dom på Finlands kryssen med polarna!?) ..

Det visar sig att Apple internt (som jag trodde) har lyckats mellan Holland - Irland och slutligen Sverige tappat bort pengarna och dom fastnade på Irland.

Frid och fröjd trodde jag, Apple bad så mycket om ursäkt för att jag hade fått vänta så här länge på min dator och LOVADE att skynda på det hela lite extra. (BULLSHIT). Efter ytterliggare 2 dagar, alltså den 3:e december blev min order "Not yeat shipped" - "Estimated shipped on: Dec 7". Den 7:e kom och gick utan ändring...

Den 8:e December vart den ändrad till "Shipped" och är nu status:

Activity Location Date / Time (GMT)
Shipment Picked Up SHANGHAI, SH, CN 08 Dec 2005 09:30

Och står nu den 11:e December på exakt samma sak..

Det har med andra ord nu gått 1 Månad för mig att ens få min Powerbook skickad, och den har inte ens lämnat China. Detta anser jag är SKAMLIGT utav Apple och jag rekomenderar INTE någon att handla utav AppleStore via GIRO då dom har aggerat VÄLDIGT klumpigt i mitt ärende och efter några sökningar på Google även mot andra som har haft ungefär samma problem som jag.

Så nu får jag väl hoppas att jag åtminstone hinner få den innan Jul!

Tack för ordet!

En arg samt "första-och-sista-gången-kund" hos ApplesStore!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-11 03:36

Vad lär vi oss? Köp lagervaror, om det så innebär att man får gå till andra återförsäljare eller betala en femhundring extra.

Ursprungligen av Snigeln:

Vad lär vi oss? Köp lagervaror, om det så innebär att man får gå till andra återförsäljare eller betala en femhundring extra.

Alla har tyvärr inte en återförsäljare runt hörnet. Och har man det så har dom ofta långt ifrån allt i lager (med några få undantag).

• Medlem
  • Skara
  • 2005-12-11 08:09

...Ytterliggare ett antal arbetsdagar gick och till slut ringer Apple den 1:a December och säger att dom har lyckats hitta pengarna! (Precis som att jag hade tappat bort dom på Finlands kryssen med polarna!?) ..

Haha! Humor för en söndagsmorgon

• Oregistrerad
  • 2005-12-12 13:44

Applestore, ungefär samma visa bortsett ifrån Girot, första-och-sista-gången var det för mig också, numer handlar jag alltid i affärer, även om det är dyrare.
Det man köper på nätet är Plasma tv, digitalkamera.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-12 14:30
Ursprungligen av sinux:

Hej!

Jag tänkte dela med mig utav en väldigt irriterande och för mig ett bevis på "rykten" man har hört om att AppleStore har ordentliga baksidor.

Jag beställde den 11:e November 2005 en Powerbook 17" via AppleStore's telefon försäljning via en väldigt trevlig kvinna.

Eftersom jag köpte den via mitt företag valde ekonomiavdelningen där att betala via Giro och inte via bankkort (VISA etc,). Detta skulle medföra lite längre leveranstid då det kunde ta 3-5 arbetsdagar innan betalning når Apple, då det med kort går på direkten. Hur som havet...

Powerbooken betalades samma dag via Giro och pengarna drogs dagen efter från kontot. Efter 5 arbetsdagar stod det fortfarande "Under Review" på min order. Så jag ringde till Apple och fick svaret att vänta ytterliggare några dagar då det nu helt plötsligt kunde ta upp till 10 arbetsdagar innan mina pengar nådde dom.

Efter 10 dagar hade betalningen fortfarande inte inkommit till Apple och jag började nu på allvar att surna till ordentligt och sa till tjejen på Apple att hon "Nu får du f-n kolla upp det här omgående". Hon bad mig faxa ett bevis på betalningen till dom, vilket jag genast gjorde "as we speak". (Bara detta är ett skämt, vi som kunder ska inte behöva jobba för att få våra produkter, när det är Apple som har strulat till det internt).

2 dagar gick och ingenting hände. Det stod fortfarande "Under Review" på min orderstatus på AppleStore's hemsida. Jag vart nu ALLVARLIGT förbannad och ringde upp dom igen. Dom ber mig än en gång att skicka bevis på betalningen. (MEN VA F-N???). Förbannad och snart hopplös om att få min Powerbook skickade jag kvittot IGEN till dom.

Ytterliggare ett antal arbetsdagar gick och till slut ringer Apple den 1:a December och säger att dom har lyckats hitta pengarna! (Precis som att jag hade tappat bort dom på Finlands kryssen med polarna!?) ..

Det visar sig att Apple internt (som jag trodde) har lyckats mellan Holland - Irland och slutligen Sverige tappat bort pengarna och dom fastnade på Irland.

Frid och fröjd trodde jag, Apple bad så mycket om ursäkt för att jag hade fått vänta så här länge på min dator och LOVADE att skynda på det hela lite extra. (BULLSHIT). Efter ytterliggare 2 dagar, alltså den 3:e december blev min order "Not yeat shipped" - "Estimated shipped on: Dec 7". Den 7:e kom och gick utan ändring...

Den 8:e December vart den ändrad till "Shipped" och är nu status:

Activity Location Date / Time (GMT)
Shipment Picked Up SHANGHAI, SH, CN 08 Dec 2005 09:30

Och står nu den 11:e December på exakt samma sak..

Det har med andra ord nu gått 1 Månad för mig att ens få min Powerbook skickad, och den har inte ens lämnat China. Detta anser jag är SKAMLIGT utav Apple och jag rekomenderar INTE någon att handla utav AppleStore via GIRO då dom har aggerat VÄLDIGT klumpigt i mitt ärende och efter några sökningar på Google även mot andra som har haft ungefär samma problem som jag.

Så nu får jag väl hoppas att jag åtminstone hinner få den innan Jul!

Tack för ordet!

En arg samt "första-och-sista-gången-kund" hos ApplesStore!

tråkigt att höra..

Dåligt av Apple. skitdåligt egentligen.. Detta är nog vanligare än man tror.

Hoppas du får datorn före jul..

Man skulle skriva en insändare egentligen...

• Medlem
  • Mölndal
  • 2005-12-12 16:07

Vad lär man sig av det här?
Jo, att betala alltid AppleStore med ett kontokort (de drar inte pengarna före prylen är på väg eller ibland faktiskt efter den är framme) och du får ofta upptill 30 dagar kredit via ditt kortföretag.
(varför skall du ligga ute med pengar när kortföretaget kan göra det för dig)

Du är inte ensam med att ha fått problem med förskottsbetalning till AppleStore enligt info i tidigare inlägg här på 99mac och i andra forum.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-12 21:10

Lider med dig

Hade exakt samma problem för 2 år sen då jag köpte min Powerbook och betalde via giro. Efter hot om polisanmälan gick det dock illa kvickt att få hem burken.

• Medlem
  • Lindesberg
  • 2005-12-19 02:55

Hej igen!

Det verkar trotts allt att jag kommer att få min dator innan Jul. Det har alltså tagit mer än 5 veckor att få min Powerbook (om den nu kommer idag Måndag). Detta anser jag är REN JÄVLA skandal ifrån Apple's sida. Dom borde se över både Ekonomi Avdelning, Support & Kundtjänst och fraktbolag för deras produkter. Hur apple kan behandla sina kunder på det här viset och endå lyckas få nya kunder är för mig en gåta... Det går helt enkelt inte ihop. Jag har en liten fråga till er här på 99mac.se, Har ni påpekat för Apple hur många missnöjda kunder dom har?, Det är ju inte så svårt att hitta fakta bakom erat påstående i så fall..Be dom kika in här i 5 minuter och läsa lite inlägg.

Ni bedriver ju trotts allt ett samarbete med AppleStore, Då borde ni även kunna ifrågasätta varför ni ska uppmana nya kunder att köpa via deras ODUGLIGA nätbutik som jag anser dom borde ha stängt före länge sedan, nej föresten...aldrig öppnat.

Tro mig, Jag kommer att kräva Apple på kompensation för den långa leveranstiden utav datorn, DOM LOVAR att skicka datorn inom 3-7 dagar efter att betalningen kommit in som dock LÄNGST ska ta 3-5 arbetsdagar.. Det överskred dom med hästlängder i mitt fall. Börjar dom slingra sig och komma med ännu mera dumma bortförklaringar kommer jag att kontakta konsumentverket.

Återigen, Hoppas ni som funderar på att skaffa en mac tänker en gång till.. Köp inte via applestore om ni vill ha den innan ni har tröttnat på den, eller läst för mycket negativt om dom medans ni ännu inte har fått eran dator.

Tack o hej!

Date Time Location Status
16 Dec 2005 05:39 Orebro Onforwarded For Delivery
16 Dec 2005 05:33 Orebro Import Received
14 Dec 2005 21:30 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
14 Dec 2005 21:29 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
14 Dec 2005 20:37 Eindhoven Shipped From Originating Depot

VÄNTAR RINGER VÄNTAR RINGER VÄNTAR RINGER

11 Nov 2005 13.45 Orebro Order placed via Apple Store Sweden

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-12-19 10:54

Får man mer eller mindre ränta på pengarna om man bollar runt dom ett tag? Sverige - Irland - Holland ...

• Medlem
  • Linköping
  • 2005-12-19 18:16
Ursprungligen av rundale:

Får man mer eller mindre ränta på pengarna om man bollar runt dom ett tag? Sverige - Irland - Holland ...

Apple borde tjäna pengar på att trassla runt stålarna. De lär vara nånstans där de ger åtminstone nån form av ränta

• Medlem
  • International user
  • 2005-12-19 22:10

Dom tvingade mig att faxa in fakturan på datorn när min powerbooks serienummer visade sig vara registrerad på nån helt annan person.

Man tycker ju dom borde kunna godkänna ett e-mail med bifogat foto av fakturan, det är ju långt ifrån alla som har nån fax hemma numera.

• Medlem
  • Lindesberg
  • 2005-12-20 15:43

Så där, Igår kom datorn vid 13 tiden..

Så nu sitter jag o skriver på min nya Powerbook 17" .. Helt klart den bästa datorn jag har haft i mina ägor.

Dock är jag fortfarande förbannad på Apple för hanteringen, Men nu orkar jag knappast bry mig innan Jul iaf.

1
Bevaka tråden