Tips på Alternativ Till Airport Express sökes.

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-12-10 21:24

Hej.

Min far har skaffat iBook och ADSL via BBB 24/1. Han gjorde dessutom ett tappert försök att köpa en Airport Express på SIBA i Örebro. De skulle enligt utsago ha fyra stycken i lager, men när han kom dit det gick de inte att hitta...

Så nu frågar han er via mej vilka alternativ som finns tillgängliga. Går det bra att köpa vilken trådlös access punkt som helst från hyllan så länge den stödjer 802.11g?? Eller bör finns det några issues med BBB, AiportExtreme man bör ta hänsyn till innan man går och handlar??

Tacksam för svar.
mvh/jensa och farsan.

Senast redigerat 2005-12-10 22:05
Ursprungligen av schmuck:

Hej.

Min far har skaffat iBook och ADSL via BBB 24/1. Han gjorde dessutom ett tappert försök att köpa en Airport Express på SIBA i Örebro. De skulle enligt utsago ha fyra stycken i lager, men när han kom dit det gick de inte att hitta...

Så nu frågar han er via mej vilka alternativ som finns tillgängliga. Går det bra att köpa vilken trådlös access punkt som helst från hyllan så länge den stödjer 802.11g?? Eller bör finns det några issues med BBB, AiportExtreme man bör ta hänsyn till innan man går och handlar??

Tacksam för svar.
mvh/jensa och farsan.

Det skall inte vara nån skillnad vilken typ av basstation du väljer att köpa. Förutsatt att de stöder 802.11 b/g. Däremot ifall man skaffar i nått skede en airport express, och vill koppla in den till övriga basstationer i nätet kan det förekomma problem. Det kan man kolla upp innan man en basstation av ett annat märke. Finns en tråd i detta forum angående saken.

Har själv en Belkin basstation som jag har kopplat ett airport express station till. Funkar bra.

1
Bevaka tråden