Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tangentbordsbelysning?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, någon som har koll på tangentbordsbelysningens funktion?
I tangentbord, eller i min 10.3.9 kan man bara köra "automatisk påslag vi dåligt ljus",
nån som vet ifa det fler inställningar för detta, om man t.ex vill köra belysningen
hela tiden...

// Hls från ett jäkligt regnigt Halmstad

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-12-10 17:19

I 10.4.2-10.4.3 så måste det vara dåligt belysning för att tangentbordet ska lysa. Vet inte hur det var under panther.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-12-10 23:18

Jag tror att det sitter en fotosensor under tangentbordet, därav det bara fungerar under ganska mörkt rum.
Allt för att spara batteri !

  • Oregistrerad
  • 2005-12-11 00:00

Prova med händerna - sensorerna sitter under de små hålen till högtalarna, i alla fall är det så det verkar.
Tycker själv att den automatiska av/på-funktionen är kanon, men vill man ha belysningen på i ett ljust rum (även om den inte fyller någon mer än en estetisk funktion då) är det ju lite värre...

...det är bara det att jag tycker man själv borde kunna avgöra när det är dålig belysning eller inte,
tack för svar dock, kanske kommer nån lösning på det i framtiden...

//Hls

Här finns en diskussion med förslag på ett hack. Har inte provat, men tar man backup först borde det inte vara alltför letalt...

http://forums.robgalbraith.com/showflat.php?Cat=0&Number=383723&an=0&page=0&gonew=1#UNREAD

1
Bevaka tråden