Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Livet som återförsäljare - en mycket komplicerad tillvaro

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som ni vet jobbar jag med Cupertino - en import/distributörsverksamhet som ägs av återförsäljaren Kullander & Kullander. Oundvikligen får man hjälpa till när det behövs och jag har en väldigt god insyn i vardagens utmaningar.

I korthet är det enormt svårt att ta betalt som en "boxmover" och ge service som en systemleverantör.

Priserna sätts idag av AppleStore, Dustin, Datorbutiken etc - folk förväntar sig att även en butik ska kunna erbjuda samma prisnivåer. Samtidigt lever argumentet "jag har betalat 13.495kr för denna produkt - jag förväntar mig att ni installerar och svarar på frågor" kvar från en svunnen tid.

Garantiservice av Apple och tillbehör är också enormt knepigt - finns inte en chans att ge "byråservice" åt alla när garantiersättningen är 250kr från tillverkaren.

Väldigt intressant att se detta från insidan, man förstår plötsligt hur det uppstår problem när säljare och köpare möts!

Vill poängtera att jag inser att traditionella återförsäljare måste genomgå en förvandling - detta pågår redan idag hos exempelvis Kullander & Kullander.

Jag talar mest om att kunders förväntningar inte är i nivå med återförsäljarens möjligheter när priserna når "boxmover" nivå.

1
Bevaka tråden