• Medlem
  • Strängnäs
  • 2005-12-06 14:20

har ett branschregister med ca 600 företag. Registret ligger idag i FileMaker Pro 7.

vill bygga en databas för dessa företag, samt en sajt för besökare att söka i databasen. besökare ska kunna söka fram info om företagen ur databasen, samt söka fram info om företagens aktiviteter, som företagen alternativt jag lägger in.

Vill alltså ha följande i databasen:
- Företagens namn, kontaktuppgifter, hemsida mm
- Företagens aktiviteter med datum, plats, post- och riktnummer; varje företag kan ha flera olika aktiviteter
- Vill kunna länka aktivitet till företag och tvärtom
- Besökares e-postadress, postnr och riktnummer - allt detta för nyhetsbrev och för att söka fram aktivitet i närheten av besökaren
- Administratörer - jag själv med flera andra som knyts ti proj

Följande ska man kunna göra på sajten/med databasen:
- En riktigt bra sökmotor för att söka fram info om företagen såsom namn, ort, postnr, riktnr, län, aktivitet, produkter mm
- Pren på nyhetsbrev som gärna individualiseras utifrån vilket riktnr el postnr användaren angivit -> om jag angett 08 som riktnr eller 11765 som postnr får jag alla aktiviteter i 08- och 117-området
- inloggning måste finnas, både för företagen (för att ändra sina uppgifter och för att lägga till aktiviteter), för användare och för admin

På sikt (när tiden är mogen) ska man kunna göra/ha:
- diskussionsforum
- webbfråga/omröstning
- datumstyrd publicering av uppgifter/dokument
- kalendarium
- prenumerera på uppdatering -> varje gång en vald sida uppdateras får användaren ett mail om det
Alltså bra om databasen klarar av att detta läggs till

Intresserad? Ersättning diskuteras!

Tipsa gärna kompisar om du känner nån som kan detta.

/Fredrik