Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var kan man köpa Civilization IV till Mac?

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det någonstans man kan köpa eller boka Civilization IV i Sverige? Till Mac alltså.

Skulle inte tro det. Spelet finns inte ens listat som pågående projekt på Aspyrs hemsida än, trots påståenden att de ska släppa det "tidigt 2006". Du får nöja dig med att förhandsboka Civ3: Complete så länge...

Vad segt...

Japp. Helt klart skäl nog för att komplettera med en Windowsburk.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-28 14:14

I det skick som Civ IV för Windows är i för tillfället gör det ingenting att det inte finns någon version för Mac än. Patch 1.52 har kommit till Civ IV, först nu kan spelet sägas vara i betastadium, nästa patch förväntar jag mig att spelet ska vara i "release candidate"-skick.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-28 17:42
Ursprungligen av Loranga:

I det skick som Civ IV för Windows är i för tillfället gör det ingenting att det inte finns någon version för Mac än. Patch 1.52 har kommit till Civ IV, först nu kan spelet sägas vara i betastadium, nästa patch förväntar jag mig att spelet ska vara i "release candidate"-skick.

Vad tycker du är så dåligt med de versioner som funnits ute hitills? Jag har patchat och visste är det en del ändringar men inget jag märkt av direkt?

Fasen vad jag vill ha till Mac...*snyft* Skulle vara så otroligt roligt att få spela Civ 4, har lirat Civ 3 i miljoner timmar (cirka ) och nu när det finns i ny tappning så blir man så sugen...sen att få spela på Macen också, det gör det hela ännu skönare

Nån som har koll på om det kommit nåt officiellt releasedatum än? Jag har hört juni men om det stämmer vet jag inte.

Ursprungligen av alexagu:

Nån som har koll på om det kommit nåt officiellt releasedatum än? Jag har hört juni men om det stämmer vet jag inte.

Detta säger aspyr.

Sid Meier's Civilization® IV
Early Development
June 2006

Så du får nog vänta ett tag till.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-21 10:02

Mums, jag hänger på låset. Vill inte ens tänka på hur många timmar jag bränt på den spelserien.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-27 18:59

Det sägs 30 juni på amazon.com, oklart om det kommer samtidigt i Sverige men man kan ju hoppas.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-05-27 19:46

Det gäller att ha rätt dator också. Spelet kräver lika mycket som Quake 4 & Call of Duty 2.
Recommended System Requirements
Operating System: Mac OS X 10.4.6 or later
CPU Processor: PowerPC G5/Intel chipset
CPU Speed: 2.0 GHz or faster
Memory: 1 GB or higher
Video RAM: 128 MB

Civilization IV is currently scheduled to ship in late June.
IMG

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-10 06:35

Innebär det att Civ IV inte kommer gå att köra på iBook G4 med följande spec.? Vore väldigt tragiskt. Fast jag har inte hittas systemkraven upplagda någon annanstans på nätet.

Datormodell: PowerBook6,7
Typ av CPU: PowerPC G4 (1.5)
CPU-antal: 1
CPU-hastighet: 1.42 GHz
L2-cache (per CPU): 512 K
Minne: 1.5 GB
Busshastighet: 142 MHz
Boot ROM-version: 4.9.3f0
Serienummer: 4H5460ELSE6
Rörelsedetektor (Sudden Motion Sensor):
Status: Aktiverad
Version: 1.0

Spelet släpps för övrigt den 19/6 enligt http://www.nordicsoftsales.se/2005/index.php?main_page=product_info&cPath=3&products_id=402&zenid=64b9d0500e8054b72c8c7c1211b0add5

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2006-06-10 08:52

Korkat att släppa ett spel som så liten användaskara kan köra på sina datorer.

Ursprungligen av Micke F:

Korkat att släppa ett spel som så liten användaskara kan köra på sina datorer.

De kanske får bidrag från grafikkorts- och processortillverkare

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-06-10 10:55

men det som Homy skrev var rekommenderade spec. Minimum är

Minimum System Requirements
Operating System: Mac OS X 10.3.9 or later
CPU Processor: PowerPC G5/Intel chipset
CPU Speed: 1.8 GHz or faster
Memory: 512 MB or higher
Hard Disk Space: 3.5 GB free disk space
Video Card (ATI): Radeon 9600 or better
Video Card (NVidia): GeForce FX 5200 or better
Video RAM: 64 MB or higher
Disc Drive - DVD

Multiplayer
Internet (TCP/IP) and LAN (TCP/IP) play supported. Internet play requires
broadband connection.
*Supported Video cards: NVIDIA GeForce 5200, 6600, 6800, 7800 ATI Radeon
9600, 9650, 9700, 9800, X600, X800, X850, X1600

Fortfarande väldigt höga krav men lite bättre iaf

Nu när spelet äntligen är släppt (igår) för Mac - vet någon var man kan beställa spelet? Aspyre länkar till Amazon.com, men beställer man där får man reda på att de inte kan skeppa utanför USA... Trist!

Finns på apple store.
Ships: 3-5 days

Ursprungligen av DeathMan:

Finns på apple store.
Ships: 3-5 days

Finns bara Civilization III där vad jag kan se.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-06-28 22:31
Ursprungligen av robert.staflin:

Nu när spelet äntligen är släppt (igår) för Mac - vet någon var man kan beställa spelet? Aspyre länkar till Amazon.com, men beställer man där får man reda på att de inte kan skeppa utanför USA... Trist!

MacGameStore

Ja har CIV IV i Windows men de skulle va så mycke finare att ha de i OSX, tänk att spela civ med backlit keyboard.. mmmmmm.. magiskt.

Såg btw att den bara finns i USA-storen på Applestore

Jag brukar beställa från www.dvdboxoffice.com . De har gratis frakt (som förvisso tar 10 dagar men jag är snål smålänning...)

Däremot finns inte Civilization IV (mac) där än men det kommer väl. Var det inte 30 juni det skulle släppas?

http://www.xlr8yourmac.com/ så står det en notis från en som installerat Civ IV på sin G5 2x2 GHz, ATi 9800, 3GB Ram.

Om hans vittnesmål stämmer så låter det inte alltför kul. Han jämförde iofs med Civ 3 och inte Civ IV för windows men ändå.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-02 11:42

Hmmm... skulle det här spelet funka på en MacBook med en 2.0 Ghz proccesor?

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-07-10 00:18

Ja det skulle det, men inte flyta på som en dröm.

Det finns på svenska applestore nu. 640 spänn!!! Jag hoppas verkligen det är en felskrivning

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-07-11 14:24

549:- på Nordicsoftsales. 12 st i lager just nu.

1
Bevaka tråden