Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur vet jag hur mycket data som skickas?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-12-04 22:34

Hej!

Jag håller på att maila en massa stora bildfiler och väntar och väntar. Hur vet jag om det faktiskt skickas data? Finns det någon kommando som tar reda på hur mycket data som skickas så att man vet att filerna faktiskt går iväg?

mvh

Johnnie

P.S. Jag kan inte titta i "Skickat"-mappen eftersom Mail jobbar så hårt att inget visas i någon mapp jag klickar på. D.S.

Network Utility(som ligger i applications/Utilities) visar hur mycket data som går in/ut i din dator.
Finns fler program som bygger på detta och visar det lite smidigare som tex menumeters och div widgets:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-04 22:43

I mail har du menyvalet "Activity Viewer" som återfinns under menyn "Window" med kortkommando Command-0. För hela systemet kan du se systemets nätverkstrafik med programmet "Activity Monitor".

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-12-04 22:44

Tusen tack. Network utility funkar bra ser det ut som. Är inte van att skicka filer. Håller på med 30 mb och har en 8mb-lina från Telia som inte går så fort uppförs.

mvh

Johnnie

1
Bevaka tråden