söker billig fungerande mus

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tänkte införskaffa mig en ny mus, har inga höga krav direkt. Musmarknaden är en djungel utan dess like, jag antar att det mesta är skräp, så jag undrar om det är någon som har tips på den givna musen.

Trådlöst är inget måste, saknar den tråd får det lov att vara BT men då stiger ju priset avsevärt.
Det viktigaste är ett rimligt pris och god komfort.. inte för liten, inte för stor, inte för plastig, två knappar och gärna ett scrollhjul.

Den ska användas till lite spel och sånt på min ibook inget avancerat och inte så ofta.. två, tre hundra kan jag nog lägga på en bra mus, för mer behövs väl inte..?

Tips: Köp en Logitech, har aldrig haft bättre möss än deras, t.o.m de billiga är bra. När det gäller bärbara datorer så tycker jag att det är trevligast med icke trådlös mus, det är så jobbigt med batteribyte om man är på resande fot och inte har batterier, men alla har olika smak.

• Oregistrerad
  • 2005-12-02 22:03

kör själv en Logitech MX310 på min nuvarande dator (samt gjorde det på den föregående) och har ingenting att klaga på.

Jag kör med en intelimouse 3.0 . Skön, snygg design(tycker jag iaf) , fem knappar inkl scroll.
Funkar finfint

• Medlem
  • Neverland
  • 2005-12-02 22:44

På jobbet har jag kört Logitech 500 nånting.. 510, 530? Två-tre olika, iallafall (jag är hemma nu o kör Powerbook utan mus). Om det är något märke som jag verkligen kan rekommendera så är det Logitech.

Därför gillar jag Logitech:
- Ergonomin. Handen ligger jätteskönt på musen, även med långa arbetsdagar.
- Knappar (jag har 7 st + scroll). Dessa kan programmeras som man vill*.

* Jag kastade den medföljande Win-CD:n åt h*****e och hämtade ny drivis hos logitech.com. Funkade utmärkt. Inställningarna görs via Systeminställningar.

• Medlem
  • Borås
  • 2005-12-03 00:20

MightyMouse är kanon tycker jag!

Jag köpte en mus som hette nåt i stil med "Crystal mouse", en vit sak som är ganska lik Apples mus. Två knappar och vanligt scrollhjul. Hundra spänn. USB-kabeln är lite flamsig men den är inte sönder än.

Jag kände snabbt att mina händer hellre vill ha enknappsmus (enknappsmus är bättre när man har karpaltunnelproblem, för man låser inte handen i ett fixt läge utan kan greppa den lite mer varierat), så jag använder den inte så mycket, men den funkar bra till Freedom Force, ett spel som kräver tvåknappsmus för att man ska kunna spela. Enda felet med den är att den lyser som en liten blå sol när det är mörkt.

Tanken på möss med 7 knappar får mig att rysa. Varför inte 100 med en gång? Och tre scrollhjul. Och en rullboll. Och en joystick. Och scrollhjul och tio knappar på joystickskaftet för den delen. Kanoner! Kanoner!

gött med en massa svar..
det lutar nog mot en logitech, hade någon trådlös variant för ett par år sen som jag trivdes stort med. tyvärr försvann den med sista PCn, något som jag ångrat emellanåt.

det där med sju knappar har jag heller aldrig förstått, jag behöver kunna hoppa och skjuta och kanske byta vapen med fler möjligheter blir man snurrig.

men hur ligger det till med drivrutiner? det är bara till de mössen med 1000 knappar man måste ladda ner massa saker va? eller behövs det över lag även till tvåknappars (typ en enkel logitech)?

tack igen för svaren!

Finns det trådlösa möss utan sladd? Eller blir man tvingad att köra Bluetooth då?

1
Bevaka tråden