läser inte skivor

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-12-02 18:59

fick precis min nya ibook 1,33 ghz...har stoppat in skivor för två sekunder sen...nu vill den inte ens läsa in skivorna.. ? någon som vet varför ?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-02 22:53

Har du testat att starta om datorn?

• Medlem
  • Skara
  • 2005-12-03 00:04

Jag har märkt på min PB att man måste stoppa in skivorna på ett visst sätt, annars klickar det lite och den kommer ut igen.
Man ska vara lite bestämd och ge den en liten skjuts in...

• Oregistrerad
  • 2005-12-03 03:35

provade att starta om datan och det funkade...nu vill den läsa dom igen men en annan grej som jag har börjat fundera över är om man tycker den e lite seg..är en 1,33 ghz med 1 gb ram...tycker den e lite seg att starta upp och så...har inte kommit igån och jobba med än men...någon som tycker lika ?

• Medlem
  • Alvesta
  • 2005-12-03 04:06
Ursprungligen av sebbe84:

provade att starta om datan och det funkade...nu vill den läsa dom igen men en annan grej som jag har börjat fundera över är om man tycker den e lite seg..är en 1,33 ghz med 1 gb ram...tycker den e lite seg att starta upp och så...har inte kommit igån och jobba med än men...någon som tycker lika ?

Starttiden är inte så viktig i och med att du i princip aldrig stänger av en iBook.

Jag upplever aldrig mina PowerBook eller iBook som slöa vid allmänt arbete (surf, mail, grafik). Ska jag däremot redigera riktigt högupplösta bilder i Photoshop (A3+) eller arbeta i Cinema 4D med lite större projekt, då är det gött att väcka upp dubbel-G5:an istället.

• Oregistrerad
  • 2005-12-03 14:28
Ursprungligen av akesson:

Starttiden är inte så viktig i och med att du i princip aldrig stänger av en iBook.

Jag upplever aldrig mina PowerBook eller iBook som slöa vid allmänt arbete (surf, mail, grafik). Ska jag däremot redigera riktigt högupplösta bilder i Photoshop (A3+) eller arbeta i Cinema 4D med lite större projekt, då är det gött att väcka upp dubbel-G5:an istället.

vid sådana stora projekt sätter jag mig med vid G5 dubbel

• Oregistrerad
  • 2005-12-03 14:29

batteri tid......dom nya ibooksen ska ha upp till 6 timamrs batteri tid.....min ligger runt 4 - 3 timmar
har kallibrerat batteriet nyss.....ska det inte gå upp till sex timmar eller kommer det med tiden ?

Det är ju ett rätt så stort system att starta upp, så det är väl inget konstigt med det, fö mig så varierar det ibland med starttiden, det kan vara allt från 30 sekunder till 1 minut(fråga mig inte varför) sitter på en stationär 1GHz G4 med 768MB RAM.
Det beror ju mycket på hårddisken med, om du har en hårddisk som kan läsa bara 20MB/s så tar det ju betydligt längre att starta än om den kan läsa upp emot 60MB/s, de bärbara 2,5" hårddiskarna är ju fortfarande slöare än de 3,5" som finns i stationära.

1
Bevaka tråden