Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Raid med NAND ?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Existerar det Raidlösningar där man använder typ NAND flashkort, ja tanken slog mig att efter som Apple garderat sig med inköp av NAND flashkort från Hynix, Intel, Micron, Samsung Electronics och Toshiba ända fram till 2010 så kanske dom ska ha dom i andra sammanhang än till iPodar. Jag vill se flash kort videokameror som spelar in med MPEG4 samt H.264.

Nu vet jag inte om vi pratar om samma sak, men man kan ju köra raid med compact flash-kort och ide>cf-adaptrar.

  • Medlem
  • 2005-12-01 15:10

Det rycktas att operativsystemet kommer ligga på flash och med någon intel teknik så kommer operativsystemet starta väldigt snabbt...

Men behövs det verkligen raid till flashminnen? (alltså flash, inte typ cf och sånt)

Vad jag har hört så ska det gå grymt snabbt med sådana när man kör helt vanligt, och risken för att en krets ska rasa tror jag inte är så överhängande.

Hur mycket skulle ett 8GB kort rymma om han körde MPEG4 i 720x576 och t.ex en bitrate på 2500 kbit ? Hittade föresten info om att det existerar 12GB kort:

PRETEC Cheetah 80X With sustained read speed of 13MB/s and write speed of 12MB/s, Pretec Cheetah series CF card is the highest speed CF card on earth. Capacities ranging from 256MB to 12GB, the introduction of the high performance CF card address the growing need of higher density and faster speed data storage in leading-edge products and systems.

Oh, du menar så..

Jo, det är sant. Ska man pyssla med sånt så går det ju lätt åt lite utrymme. Tror inte att det är några större problem för Apple att raida (JBOD då) nåra flashkretsar om de vill. Är det IDE-interface på dem så kan ju "vem som helst" göra det, det är bara att gå iväg och köpa ett kontrollerkort.

1
Bevaka tråden