Nu ska jag switcha till iMac, köpa nu eller senare?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!!

Jag har bestämt mig, jag lämnar virus världen och kommer in i den ljusa sidan, jag kommer att skaffa en iMac då, för det är verkligen en komplett dator, något som jag saknar idag. Men min fråga är, ska jag köpa imac inom kort, eller kommer det komma nya snart tror ni? Jag har inte så jättebråttom, väntar hellre på en ännu bättre dator.

Ursprungligen av wunderbaren:

Hej!!

Jag har bestämt mig, jag lämnar virus världen och kommer in i den ljusa sidan, jag kommer att skaffa en iMac då, för det är verkligen en komplett dator, något som jag saknar idag. Men min fråga är, ska jag köpa imac inom kort, eller kommer det komma nya snart tror ni? Jag har inte så jättebråttom, väntar hellre på en ännu bättre dator.

Imac G5 har nyligen uppdaterats så du kan lungt köpe en idag för det lär dröja innan det uppdateras igen. Rek att du bör satsa på iMac G5 20 Tum och mycker minne så kommer datorn att vara en bra dator!

Vad ska du använda datorn till?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-28 10:59

Blir mitt köp inför ny lägenhet med, det är ett bra köp - lite extra minne bara och så klart 20" modellen

/Tangen

Ursprungligen av Tangen:

Blir mitt köp inför ny lägenhet med, det är ett bra köp - lite extra minne bara och så klart 20" modellen

Vad säger du egentligen, ska du köpa en 20-tums-lägenhet med extra minne? Låter trångt. Det är säkert centralt i Stockholm.

Mer seriöst, köp nu, för Intel-Macarna kommer att ta ett tag innan de "svänger in" och är ett bättre val, så dit går du för nummer två lite längre fram.

Hej!!

Om du inte redan vet är följande värt att veta:

Nästa år ska kommer Apple att påbörja bytet av processorer från PowerPC till Intel. Apple själva har sagt att första Intel-macen kommer till sommaren men rykten säger att de ska dyka upp redan i i januari. Givetvis omöjligt att veta om ryktena stämmer eller ej, men det är värt att tänka på.

Det finns en hel del snack om detta här på forumet så det är bara att söka dig fram om du vill veta mer om bytet.

Jag kommer köpa en 17", jag har redan en TV att se på film och sånt på

Hej!!

Köp nu, tycker jag. iMacen är nyligen uppdaterad och ingen vet när det kommer en ny. Den som kommer kan vara en Intel-Mac, men hur kommer den första att fungera. Det kan mycket väl bli barnsjukdomar. Dessutom, ska man vänta på den snabbaste, bästa och billigaste datorn ska man aldrig köpa någon. Det kommer alltid att komma bättre grejor längre fram. Så, köp och bli nöjd.

Jag har bestämt mig för att vänta tills den nya Mac Mini kommer

Jag har bestämt mig för att vänta tills den nya Mac Mini kommer

Låter klok tycker jag. Gillar det inte det du ser finns gör säkert andra det vilket innebär prisras för PPC-plattformens datorer. Då är det bara att köpa bra, billigt begagnat.

Nackdelen med din "strategi" är väl att det brukar vara en tidskillnad mellan att nyheten lanseras och det faktiskt går att få tag på en burk...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-01 00:40

Jag skulle vänta. Tror att det kommer att bli ett stort hopp mellan de modeller vi har idag och de som kommer snart i och med nästa uppdatering. Barnsjukdomar mja, fel inträffar på alla datorer både i början av modellens liv som i slutet.

Ursprungligen av acke:

Jag skulle vänta. Tror att det kommer att bli ett stort hopp mellan de modeller vi har idag och de som kommer snart i och med nästa uppdatering. Barnsjukdomar mja, fel inträffar på alla datorer både i början av modellens liv som i slutet.

Sant, jag ska iallafall vänta tills Keynoten i Januari och sen vad som händer där, jag har ju inga pengar nu iallafall

Det känns som om det kan bli en intressant keynote - med kanske kanske ett mac media center och en ny ibook wide.

Frågan blir vad man ska köpa först.

Jag skulle inte vänta - man borde nog räkna in att det kommer att ta ett tag innan det finns optimerade program för Intelmacarna - ja att sedan "Rosetta" kommer göra det möjligt att ändå köra dagens OSX-program borde man ta med i beräkningen... lite slöas nog dom programmen ned. Vi är alla olika men jag resonerar som så att först kör jag slut på nuvarande iMac 20", dvs. 2-3 år först efter detta så kliver jag över till 100% på en Intelmac - då lär det bli en större investering med tanke på att programmen som jag vill ha nog kommer att kosta *skjortan*

• Medlem
  • Alingsås
  • 2005-12-05 13:24

Jag skulle köpt nu. Eftersom iMac nyligen uppdaterades (och är löööjligt läcker numera) så kommer det att dröja innan den får sin nästa makeover. Dessutom tror jag att det är vist att inte köpa Intel-Mac förrän de har funnits ute i minst en generation. Dessutom kommer det ju inte att vara brist på PPC-program ändå.

Jag skulle också köpa nu. Jag finner det nästan omöjligt att iMacen skulle uppdateras igen den 10:e Januari. Mac Mini... ja, troligen... men iMacen... knappast.

• Oregistrerad
  • 2005-12-05 16:52

Om du (enligt rubriken) ska switcha "nu" är det väl inte så smart att köpa en Mac senare?

• Medlem
  • 2005-12-05 19:41

Flyttar från "Aktuella rykten".

Mod

1
Bevaka tråden