Ny version av Ibook

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-11-27 17:21

Ok det här kanske har diskuterats till döds redan, men men. Jag ska inom en snar framtid köpa mig en ibook 12tum. Är ännu inte medlem i macfamiljen utan slav under pc. Det var ett tag ibooken uppdaterades enligt min mening. Är det värt att vänta ett tag till eller är det bara att slå till? Några tankar någon? Borde inte den nya ibook 12an ha en dvd-rw tex (dvs möjlighet att bränna dvd)

Det ryktas om att det kommer en intel-ibook med 13" widescreen , nu efter nyår.
Som sagt bara rykte, men som jag fattat det är det ifrån en säkerkälla

Ursprungligen av davidjohansson:

Det ryktas om att det kommer en intel-ibook med 13" widescreen , nu efter nyår.
Som sagt bara rykte, men som jag fattat det är det ifrån en säkerkälla

Jag vill se en 11" wide istället - då blir det att tömma spargrisen ännu en gång.

För jag tror de måste locka med något nu när de går över till intel. Många e nog oroliga för flytten.

Widescreen på 13"? Blä!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-27 18:10

Det jobbiga med att byta till intel när de precis kommer måste ju vara bristen på alla små fiffiga program?

Ursprungligen av obo:

Det jobbiga med att byta till intel när de precis kommer måste ju vara bristen på alla små fiffiga program?

bristen? jag trodde man skulle kunna köra i stort sett vilket win-program som helst intel-macarna och köra windows utan emulator etc.... har jag fått allt om bakfoten?

Ursprungligen av David Slättne:

bristen? jag trodde man skulle kunna köra i stort sett vilket win-program som helst intel-macarna och köra windows utan emulator etc.... har jag fått allt om bakfoten?

Med Wine kan du köra många windowsprogram (utan emulering) direkt i Mac OS x86. Jag har testat, och det fungerar redan nu ganska bra.

• Medlem
  • Alvesta
  • 2005-11-27 19:39
Ursprungligen av obo:

De flesta av dem kommer väl rulla på fint i Rosetta?

Skrev inte thinksecret eller macworld något om att dom skulle skippa 12" och 14" och bara ha en 13" widescreen när det gäller ibookarna, och sen skippa 12" på powerbooken också?

• Medlem
  • 2005-11-27 22:27

Flyttar från "Allt om mac".

Mod

1
Bevaka tråden