Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MWSF: Visst blir det en Webcast!

Tråden skapades och har fått 93 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-01-07 19:38

PB med vit tangentbord, mycket bra!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-07 19:39

Den KROSSAR vilken Windows-laptop som helst.

("Windows? Vad var det?")

Det är inte kul att ladda ner QT med modem. Skit. Jag har inte sexan installerad. Prutt. Ge mig information vad är släppt!?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-07 19:40

Varenda direktör och prylbög i hela världen kommer att vilja ha en!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-07 19:42

En AlBook. Av hårdanodiserad flygplansaluminium.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-07 19:44

Hej då Dell, IBM, Compaq, Sony.

  • Oregistrerad
  • 2003-01-07 19:51

3299 usd = 28442 sek.

  • Medlem
  • 2003-01-07 19:51
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Marcus Holmer:
17 tum!!!

För stort....

in your face!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-07 19:52

12" Powerbook! WOW!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-07 19:53

Bara 1799 dollar!!!

  • Oregistrerad
  • 2003-01-07 19:54

1799usd = 15510sek
1999usd = 17234sek

dagens kurs på forex.se

Kommer 17-tummaren att kallas aluminium och 12-tummaren lite-tanium?

12:an ser tjock ut, inte så snygg men ändå cool...

Känns ju riktigt bra det här.
Lite Power Macar i Februari också så.

Ahhh, vill ha 17 tummaren...

faaaaaaaaan....18000 spänn... minst... dags att sälja sin P4:a...

Luktar det inte lite chromad iBook med G4 om 12-tummaren?

Missförstå mig rätt, me like a lot. Men det är lite väl mycket hype...

  • Oregistrerad
  • 2003-01-07 20:04

Hahahhahhah

YAO MING!
Min nya nba-hjälte.

men asså dvägen!! hahahhaa!

  • Medlem
  • International user
  • 2003-01-07 20:06

Fantastisk keynote!

Eat that, Dell! Eat me, Bill!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: kent:
Fantastisk keynote!

Håller med.
Kul också att Dave Lebot var med på scen. Pro Tools 6 kommer att krossa...

[ 07 Januari 2003, 20:35: Meddelandet ändrat av: Chaosstar ]

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2003-01-07 20:10

...och så är apple.com uppdaterad.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-01-07 20:24

Safari funkar fint

Ingen speedbump! Inte en enda megahertz extra. Samma gamla anemiska processorer även i fortsättningen. Där förlorade Apple några hundratusen kunder till.

En "bärbar" (snarare "släpbar", eller skall vi kalla den "tabletop" för det är ju ingen laptop, ingen kan sitta med en 17-tums bärbar i knät) med en 1 GHz G4 är som en sportvagnskaross med en folkvagnsmotor i.

Vad Apple behöver är inga 17-tums eller 12-tums bärbara utan PowerMacar med rejäl fart i. Nu står Apple och stampar på samma ställe igen åtminstone ett halvår till (men är väl fastvuxna nu efter att ha stått stilla ett par år) medan PC-sidan, och kunderna, försvinner i fjärran.

Jag beklagar att jag pinkar i välkomstbålen men lite distans till det hela kan behövas. Vem f*n tror Apple att dom lurar. Jackor med ficka och knappar för iPod, lite nya programversioner, och en släpbar 17-tums tabletop. KOM MED SNABBA DATORER ISTÄLLET APPLE, DET ÄR DET VI BEHÖVER!!!

Jag kommer själv inte att köpa en ny hemdator från Mac förrän det kommer en snabbare PowerMac, en maskin som kan mäta sig med x86-maskiner i prestanda.

  • Medlem
  • 2003-01-07 20:35

första inlägget med Safari. funkar utmärkt verkar det som. fungerar till och med på FSB som brukar gnälla om man inte har IE.

/majk

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Erik Wennerberg:
Ingen speedbump!

Jodå, nya FireWire, dubbelt så snabb som den gamla. Snabbhet är inte bara processorn.

Men jag håller med dej om att fler megahertz behövs. Det är IBM/Motorola som ska fixa det. Ibland känns det som om Apple gör mer än Motorola för att få upp farten. Nog har väl bussarna snabbat upp sej mer än processorn på sistone? (Därmed inte sagt att det inte går att snabba upp även dem mer, bara att det normalt är tvärtom.)

  • Oregistrerad
  • 2003-01-07 21:21
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: majk:
fungerar till och med på FSB som brukar gnälla om man inte har IE.

Det har nog med att Safari verkar identifiera sig som Netscape att göra. Se här.

Vad jag är lite orolig över är att jag får timeouts gång på gång i Safari.

/Fredrik

  • Oregistrerad
  • 2003-01-07 21:50
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Erik Wennerberg:
Jag beklagar att jag pinkar i välkomstbålen men lite distans till det hela kan behövas. Vem f*n tror Apple att dom lurar. Jackor med ficka och knappar för iPod, lite nya programversioner, och en släpbar 17-tums tabletop. KOM MED SNABBA DATORER ISTÄLLET APPLE, DET ÄR DET VI BEHÖVER!!!

Var noga med vem du talar för: det kan hända att du behöver det du hojtar om, men med en bransch där desktopmaskiner tappar alltmer marknadsandelar till bärbara alternativ, då tror jag att Apple har gjort alldeles rätt.

Det finns också en gräns för hur många nyheter man kan klämma ur sig på en keynote. Uppgraderingar av såväl PowerMac, iMac och eMac skulle jag gissa kommer på sommarens MacWorld.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Erik Wennerberg:
Ingen speedbump! Inte en enda megahertz extra. Samma gamla anemiska processorer även i fortsättningen. Där förlorade Apple några hundratusen kunder till.

Det där är bara struntsnack utan grund. Om universum snurrade runt megahertztalen som vissa tror så skulle Apple inte finnas som företag.

Om du tar och letar lite här bland trådarna på 99mac så kan du hitta nästan hur många hyllningstal till iBooken som helst. Det är väldigt många som är väldigt nöjda. Men hur går det ihop? Det är ju, ve och fasa, en G3-processor. Men en så usel hemsk gammal processor så kan väl inte en människa vilja köpa den? För alla människor vill ju ha megahertz, det är ju det enda som betyder nåt!!

Eller det kanske det inte är ändå?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Erik Wennerberg:
En "bärbar" (snarare "släpbar", eller skall vi kalla den "tabletop" för det är ju ingen laptop, ingen kan sitta med en 17-tums bärbar i knät) med en 1 GHz G4 är som en sportvagnskaross med en folkvagnsmotor i.

Ännu ett uttalande på gränsen till löjligt. Hur vet du hur den är att hålla i överhuvudtaget? Det är ingen som sagt att den ska vara en knädator i första hand, det är ju just därför som Apple har släppt en väldigt liten och smidig dator samtidigt. 17 tumsPowerBooken siktar in sig på att ersätta den stationära datorn för gott och samtidigt är det en dator som bara väger 3 kilo och enkelt går att ta med sig.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Erik Wennerberg:
Vad Apple behöver är inga 17-tums eller 12-tums bärbara utan PowerMacar med rejäl fart i. Nu står Apple och stampar på samma ställe igen åtminstone ett halvår till (men är väl fastvuxna nu efter att ha stått stilla ett par år) medan PC-sidan, och kunderna, försvinner i fjärran.

PowerMacarna kommer att uppdateras väldigt snart, det handlar inte alls om något halvår till.

Men oavsett det så är det bara en stor missuppfattning att det är snabba PowerMacar som är det viktigaste för Apple. Det är väldigt många människor som för gott lämnat de stationära bakom sig och det finns en stor marknad för bärbara som växer betydligt bättre än för stationära datorer. Så Apple gör väldigt rätt i att satsa på detta, speciellt eftersom Apple inte själva styr över själva processorutvecklingen och inte bara kan trolla fram vilken processorhastighet som helst med sina knän.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Erik Wennerberg:
Jag beklagar att jag pinkar i välkomstbålen men lite distans till det hela kan behövas. Vem f*n tror Apple att dom lurar. Jackor med ficka och knappar för iPod, lite nya programversioner, och en släpbar 17-tums tabletop. KOM MED SNABBA DATORER ISTÄLLET APPLE, DET ÄR DET VI BEHÖVER!!!

Du talar absolut inte för alla, även om du gärna försöker få det att framstå som så. Jackan må vara ett skämt, men i övrigt var det vettiga saker idag. Saker som många har stor nytta av. Antagligen fler än de som "måste" ha av snabbare datorer.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Erik Wennerberg:
Jag kommer själv inte att köpa en ny hemdator från Mac förrän det kommer en snabbare PowerMac, en maskin som kan mäta sig med x86-maskiner i prestanda.

Är det bara prestandan som spelar roll för dig och inte program, operativsystem eller något som helst annat så ska du nog hellre köpa en x86-maskin och njuta av den världen. För oss andra så kan en liten skruttig iBook 800 vara det bästa köpet man nånsin gjort.

  • Oregistrerad
  • 2003-01-07 23:08

Hey Adrian, chill down a bit...

Har inte ALLA förstått att mannen bakom signaturen "Erik W" är allas våran Svante...?

Var snäll och mata inte trollen.

Bevaka tråden