Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

formatera hårddisk, eller är den död?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-25 07:38

Fick strul med badbollande stup i kvarten, tänkte installera om OS X, men något hände.

När jag stoppar i OS X så hittar den ingen hårddisk. Om jag kör skivverktyg så säger den bara "samlar skivinformation" och sen låser den sig efter 25 min.

Om jag startar i single mode och kör "fsck" så säger den I/O Error.

Jag misstänker ju givetvis att de är HD:n som lagt ner, men kan jag vara säker?

Finns det något annat sätt att formatera HDD:n, alternativt kolla upp den?

Tacksam för svar

/Kalle

DiskWarrior brukar klara biffen när Apples egna gett upp.
Hur gammal är disken?
Har den låtit och knackat innan detta?

Bästa du kan göra är att starta din maskin i Target disk mode och låta en annan dator laga den med DW.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-25 09:05

Det allra bästa är att byta ut disken, det verkar som om den gett upp.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-25 13:13

Det verkar som jag löste det i single mode då jag valde att ta bort partitionen med diskutil. Nu funkar det igen, äntligen! Diskwarrior, vad är detta? Är det något att lägga på minnet om det strula igen?

  • Oregistrerad
  • 2005-11-27 19:47

Asså fan, nu har den lagt ner igen...
Jag installerar OS X, uppdaterar o pillar lite. Datorn funkar fint ett tag, sen händer det igen. Jag blir inte klok på det här. Kör jag fsck säger den att det inte är några problem, men i skivverktyg syns den inte alls. Jag blir mäktigt trött! Den har knackat och låtit lite underligt en stund, men jag vet inte om det är allvarligt. Vad tror Ni? Är det vanligt att PB-HDD:S ger upp sådär? Datorn är ca 1.5 år gammal.

Vad göra?

1
Bevaka tråden