mac mini

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej
jag funderar på att köpa en mac mini men jag undra lite saker .

1. får man med tagent bord och mus ?
2. hur länge kommer man kunna ha den ? har hört att intel mac kommer snart ..
3.funkar den med min skärm hp pavilion f1723 tror ni ?

den jag hade tänkt att köpa är den som finns på onoffs hemsida ..

ska mest surfta och spela lite enklare spel som diablo 2 starcraft eu2 m.m

1. Nej. Så du kan köpa en fin Microsoftmus med scrollhjul och högerknapp om du vill. Bra va?

2. Om 2-3 år när den känns för långsam och du vill byta till en ny, så kommer den fortfarande att fungera. Svar JA alltså.

3. Ja. Men din skärm har 15-pin mini D-SUB VGA så du behöver en adapter, som faktiskt följer med datorn.

4. Finns de här spelen till Mac OSX? Då kan du köra dem.

Men du kan väl köpa den på AppleStore och stödja 99mac genom att gå dit via en sponsrad länk som du hittar på reklambanners här på sidan? Då sparar du faktiskt också en femtilapp!

Eller ännu bättre: du är bara 16 år, och går kanske i skolan? Då handlar du på AppleStore med studentpriser dessutom, då sparar du kanske en sisådär 6-700 kr, som du kan lägga på lite mer minne (eller kanske köpa tangentbord / mus för)

Mini

Håller med Sjovall, köp den på AppleStore, använd Studentvarianten och se till
att du får åtminstone Apples tangentbord med. Mus är mera en smaksak.
Minne lägger man på så mkt man har råd med...

• Medlem
  • Vallentuna
  • 2005-11-23 14:52

Mac mini, prestanda och spel

Minin har endast 32 MB grafikminne, förutom vissa modeller som tydligen fått 64 MB. Grafikchipet är verkligen slött till och med jämfört med sånt som räknas som budgetgrafik på PC.
Jag modellerar en del 3D och nöjer mig med lite äldre spel, då fungerar minin rätt bra, även om fläkten går igång ofta, då blir ljudnivån ganska hög.
Är du medveten om bristerna och tar en mini för vad den är, en robust, relativt billig och snygg dator med en massa bra funktioner, som till exempel trådlöst nätverk och Bluetoth kan den vara ett bra köp.

Mvh
/Lamin

1
Bevaka tråden