Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är SEP800 tillräcklig som handdator/mobil i dag?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-22 11:21

Hej! Jag har en Palm Zire 31 och är väldigt missnöjd med den. Skärmen blir konstig nu som då och man måste kalibrera om den ständigt... har läst överallt om detta och har inte kunnat åtgärda det på något sätt. Nu är det så att jag behöver en fungerande handdator som fungerar bra med Macen (isync m.m.) och den får inte vara för dyr. Mina tankar föll då på en begagnad Sony Ericsson P800. Har läst att en del skrivit här att den fungerar bra med Macen men jag funderar nu om en P800 är tillräcklig som handdator/mobil idag?

Hur är skärmkvalitén (4000 fägrer jämfört med P900 65.000 färger exempelvis), hur ser bilder ut på P800?
Hur ligget det till med tillbehör för P800?

Kan jag med köpa en P800 och kunna räkna med att den ska klara av mina behov (mest kalender synk med min Mac, textfiler... vill kunna göra anteckningar med den och kunna överföra till Macen och vice verca..). Kan den göra ungeför det som jag kan göra med en Palm Zire 31? i så fall kommer jag att satsa på en P800. I annat fall en P900... men jag vill inte komma så billigt undan som möjligt.

Tacksam för råd och hjälp!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-22 13:07

Har en gammal 800 i en låda - tror jag om jag inte slängt den - men det är i princip exakt samma funktioner som i P900 samt P910i, det enda är att det är lite sämre skärm - men det fungerar bra med en Mac och telefonen i sig fungerar bra, kanske en begagnad P910i (som jag har nu) med ett icke fungerande snurrhjul ?

/Tangen

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-11-22 17:48

Köp min 910i! Använd mindre än ett halvår.
(Behöver en kombimaskin av den här typen men med GPS, dvs en iPaq.)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-22 18:26

Eller min...

1,5 mån gammal.

Fick en jobbmobil på nya jobbet istället...

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-11-22 18:58

Fast min blir nog billigare........

P800 funkar nog bra för dina behov, jag har själv haft en sån och var mycket nöjd - bortsett från ett par saker:

* Pennan på P800 är såpass spetsig att man oundvikligt repar skärmen mer eller mindre efter ett tag. Det är bättre på P900.
* Den känns plastig. P900 känns mer gedigen, och ser (i mitt tycke) Mac:igare ut.
* Den version på opertativsystemet jag hade (minns ej vilket, men det var inte första versionen) var lite buggigt när jag hade mycket data på den, så det blev en del omstarter

Mer läsning om P800 här: http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&template=ps1_1_2_3&zone=ps&lm=ps1_1&pid=9940

Jag har faktiskt en P900 till salu, 2.000 spänn (något prutbart), läs mer här: http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=88968

  • Oregistrerad
  • 2005-11-22 20:59

Hahaha, eventuellt byte mot bostadsrätt i Stockholms innerstad, humor.

1
Bevaka tråden