Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fräsch webläsare till OS 9.2?

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-14 16:44

Icab har sina fram och baksidor. På en del webbplatser funkar 2,9 utmärkt men klarar inte CSS- (Cascading Style Sheets) menyer. Icab 3 gör det men är väldigt långsam. Den sämsta läsaren på MacOS 10 är Apples egen Safari. Inställningsmöjligheterna är usla. Netscape är som vanligt bäst.

Men: Netscape funkar hyfsat men e-post programmet är oerhört lömsk. Läs min tråd
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=94256
-------------------------
Powerbook 667 MHz/ Mac OS 9

Jag arbetar på Mozilla 1.8 till OS9, kan ju hosta till när jag är klar

//Knezzen

Ursprungligen av Knezzen:

Jag arbetar på Mozilla 1.8 till OS9, kan ju hosta till när jag är klar

//Knezzen

Det låter intressant. Vi håller tummarna.

Ursprungligen av Knezzen:

Jag arbetar på Mozilla 1.8 till OS9, kan ju hosta till när jag är klar

//Knezzen

fantastiskt!

Ursprungligen av Knezzen:

Jag arbetar på Mozilla 1.8 till OS9, kan ju hosta till när jag är klar

Det låter trevligt! Har du nån aning om var event-buggen kommer från? Jag är rätt nöjd med WamCom bortsett från det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-18 06:38

Jaså? Låter intressant.

Nja, använder inte WamCom, jag kör iCab för tillfället. Mozilla 1.8 är väl klar snart, jag har fungerande Alpha versioner, men dom är ganska buggiga. Någon som är intresserad av att leta buggar?

//Knezzen

Jag kan nog göra ett försök. Jag har ju varit på problemet själv, att kompilera upp Mozilla för OS9 för att försöka fixa problemen, men hade inte tid att fullfölja. (Som så ofta. Man hinner inte allt man vill.)

Hur går det? Några framsteg?

Är det bara jag som tycker att iCab renderar sidor helt-åt-skogen-tokigt?

När jag kör 9an låtsas jag inte om mitt Airport-kort längre. Känns mer värdigt på något sätt.

Bevaka tråden