Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avlägsna intern hårddisk?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en hårddisk i min G4:a som inte behövs där, så jag tänkte flytta över den till en annan dator, men då uppstod det lite problem. När jag tog bort hårddisken och slog på datorn igen kom det bara fram en mappikon där det omväxlande blinkade en OSlogga och ett frågetecken. Jag tolkade det som att datorn märkte att hårddisken var urkopplad, så jag satte i den igen. Då funkade allt som vanligt. Jag testade högerklick->mata ur, men det funkade inte. Sen testade jag att radera allt på hårddisken mha skivverktyg, men det funkade inte heller. Jag förstår verkligen inte hur jag ska göra.:S

Någon som kan hjälpa?:)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-19 10:05

Har du systemet på hårddisken?

Ursprungligen av klas:

Har du systemet på hårddisken?

Nope, det har jag inte... Isf hade jag insett själv att jag inte hade kunnat ta bort den.^^
Just nu ska det i alla fall inte ligga någonting på den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-19 11:35
Ursprungligen av prometha:

Just nu ska det i alla fall inte ligga någonting på den.

Att det inte SKA ligga något på den räcker inte.. Du måste vara säker på det. Kontrollera igen!

  • Oregistrerad
  • 2005-11-19 11:40

Kolla jumpersettings (kortslutningsbyglarna) på den andra hårddisken (den med operativsystemet på) så den står som "Master" och inte "CS" (Cable Select) eller "Slave"... kan vara det som är problemet.

1
Bevaka tråden