Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spottar ut alla köpta CD

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-17 00:29

Hej

Mina kära Powerbook har börjat bete sig väldigt underligt, den spottar nämligen ut samtliga mina köpta skivor numera. Brända och även blanka CD:s har den inte några som helst problem med.
Någon som drabbats av detta.

I akut behov av mina kära gamla skivor.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-11-17 09:44

Det har för mig alltid varit en förvarning om att spelaren håller på att ge upp, av nån lustig anledning verkar brända skivor vara lättare att läsa än pressade där i slutskedet.

Kommer inte på något bättre att göra än att försöka byta ut den, kanske nån annan har något bättre tips?

  • Oregistrerad
  • 2005-11-17 09:58

Min kan bete sig konstigt den också. En Powerbook av modell tidig (400). Jag vet fler som haft problem med CDn i Powerbooken. I alla fall, ibland hjälper det att tömma PRAMminnet, och/eller köra en Reset.

Ursprungligen av palb:

....och/eller köra en Reset.

Lite vag formulering, det där... Vad kör du reset på?

  • Oregistrerad
  • 2005-11-17 10:13
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Lite vag formulering, det där... Vad kör du reset på?

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=14449

Aha, du menade PMU. Kunde nästan ana det, men det är lite svårt att veta när du inte skriver ut det.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-17 10:27
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Aha, du menade PMU. Kunde nästan ana det, men det är lite svårt att veta när du inte skriver ut det.

Kom inte ihåg vad det stod för, därav mitt korta svar. Jag tänkte att om stUka vill veta det så hade frågan kommit från honom/henne.

1
Bevaka tråden