Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny medlem, äntligen här!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-11-16 15:51

Hej.
Jag är macanvändare sedan... 1989 tror jag det var. I alla fall började det hela med en Mac II, och den fantastiska programuppsättningen Pagemaker 1, MacWrite, MacDraw, Cricket Graph och Illustrator 88.
Min dagliga gärning har jag på Sydsvenska Dagbladet i Malmö, där jag sysslar med redaktionell utveckling och utbildning.
Just nu händer det ganska mycket i vår del av macsfären: nytt bildsystem på väg in, och ett nytt redaktionellt system som väntar bakom hörnet. Vilket det blir återstår att se. Vi står med ett ben i OSX, och det andra av nödtvång kvar i OS9. Quark XPress 3.32 hindrar oss från att migrera redan idag. Och nu håller vi som bäst på med ett projekt i syfte att underlätta kommande vägval: Quark XPress eller Indesign?
Mobil datakommunikation upptar en hel del av min arbetstid. Även detta ett område i ständig förnyelse.
På fritiden sysslar jag med digitalt bildskapande. Lite webdesign. Och emellanåt får jag ett ryck och försöker göra musik med Cubase och Garageband.
Tvingas ibland (motvilligt) att pyssla med windows-datorer.
Mats

Välkommen!

  • Medlem
  • Tingsryd
  • 2005-11-17 12:16

Välkommen till vår skara!

Kul med någon från samma generation. Jag har upplevt ungefär samma utveckling som du eftersom jag tillbringat största delen av mitt liv i den grafiska branschen. Bekymra dig inte över konverteringen till OSX och InDesign! För mig har båda varit enbart positiva... Dessutom befinner du dig nu bland kunniga gelikar. Jag brottas tyvärr också med PC i mitt dagliga arbete.

1
Bevaka tråden