Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

24" Acer eller HP skärm funkar det?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Ska köpa ny skärm till min G5:a. Men Apples skärmar är 1. inte helt särskilt billiga och 2. inte direkt bättre än andra märken snarare tvärtom i många fall... Men kan man köra någon av dessa två skärmar på en G5:a?

Acer
http://www.itservice.se/dialectit/index.jsp?showArticle=261894&refId=1

eller HP:
http://www.itservice.se/dialectit/index.jsp?showArticle=91493&refId=1

Helst så skulle jag ju givetvis vill ha Acer AL2416Ws som fått jäkligt bra betyg i tester och ser man på specifikationerna och priset så verkar det vara ett riktigt bra köp...

Men ingen av ovanstående tillverkar har drivrutiner till mac till dessa skärmar och jag har standard grafikkorten GeForece FX 5200 på min mac. Och vad jag kan se så kan jag inte köra i upplösning 1920x1200 då???

Inga svar här... Men...

Testade med en Dell 2405FPW 24" skärm som jag fick låna och den fungerarde ju utan problem så då ska väl Acer AL2415Ws skärmen fungera lika bra då kan man tänka...

Ursprungligen av Dan the Man/nr 13:

Inga svar här... Men...

Testade med en Dell 2405FPW 24" skärm som jag fick låna och den fungerarde ju utan problem så då ska väl Acer AL2415Ws skärmen fungera lika bra då kan man tänka...

Lite OT men kul med lite lövare här! Även om just idag är en tung dag för oss gulgröna...

Ursprungligen av alexagu:

Lite OT men kul med lite lövare här! Även om just idag är en tung dag för oss gulgröna...

Så sant så sant. Fan vad det bär emot men nästa säsong då jäv....

  • Medlem
  • 2005-11-30 11:44

Skärmar behöver inga drivrutiner i OS X. De funkar garanterat.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-30 11:59

Har också tittat på den Acer-skärmen, men den har en stor nackdel - bara VGA-anslutning. Mina erfarenheter med TFT-skärmar och anslutningar säger att DVI-anslutning är ett måste. Man kanske får helt OK bild med VGA-anslutning, men DVI blir bara så mycket bättre.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-12-01 18:02
Ursprungligen av stfm:

Skärmar behöver inga drivrutiner i OS X. De funkar garanterat.

Inte om man skall tro Nicator som skall ge tillhandahålla en G5:a till mig:
"Skärm var inte med för de kan ej garantera att deras skärmar funkar. Bara Macskärmar garanteras funka och de var för dyr för att rymmas inom avdraget, 833 kr. "

Nåja, jag får ju en ny dator i alla fall...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-01 18:06
Ursprungligen av peanjo:

Inte om man skall tro Nicator som skall ge tillhandahålla en G5:a till mig:
"Skärm var inte med för de kan ej garantera att deras skärmar funkar. Bara Macskärmar garanteras funka och de var för dyr för att rymmas inom avdraget, 833 kr. "

Nåja, jag får ju en ny dator i alla fall...

Hehe, mac-skärmar. Ja, det tyder ju på okunnighet i så fall...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-12-01 18:42
Ursprungligen av vanilj:

Hehe, mac-skärmar. Ja, det tyder ju på okunnighet i så fall...

Idag så samtalade jag med dem. Han ville jag skulle kolla "macs hemsida". Det är inte lätt alla gånger...

  • Medlem
  • 2005-12-01 18:46
Ursprungligen av peanjo:

Inte om man skall tro Nicator som skall ge tillhandahålla en G5:a till mig:
"Skärm var inte med för de kan ej garantera att deras skärmar funkar. Bara Macskärmar garanteras funka och de var för dyr för att rymmas inom avdraget, 833 kr. "

Nåja, jag får ju en ny dator i alla fall...

Man ska nog inte tro på dem, nej. Fast jag tvivlar på att det spelar någon som helst roll. Det finns gott om tillverkare, förutom Apple, som anger Apple-support. Drivrutiner eller ej. Anledningen till att Windows behöver drivrutiner är bara för att kunna installera rätt profil. OS X sköter det utan inblandning. I ärlighetens namn brukar Windows greja det också.

Köp Dellskärmen - den är ju GRYM!

Ursprungligen av sjovall:

Köp Dellskärmen - den är ju GRYM!

Jepp Blev Dellskärmen tillslut fram till nyår kostar den "bara" 7900 kr + moms!

http://accessories.euro.dell.com/sna/ProductDetail.aspx?sku=30909&c=se&l=sv&cs=sebsdt1&category_id=6198&first=true&page=productlisting.aspx

23" Cinema själklart.. är skitnöjd

1
Bevaka tråden