Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mini + tv out + vga

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västerås
  • 2005-11-16 04:18

Funderar på en Mac Mini, och såg lite på Apple sidor, och som jag fattar det kan man inte ha TV'n och monitor inkopplad samtidigt.
Stämmer detta? Om ja, så verkar det ju rätt värdelöst?

  • Oregistrerad
  • 2005-11-16 05:35

Nej, det går inte, minin har bara en DVI-utgång.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2005-11-16 05:42

Det är ju inte bra. Sen att inte Minin följer VESA är ju helt galet. Jag hade velat haft en Mini. Men det får vara, får köpa nåt annat, då det känns som Minin är byggd på skräpdelar.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-16 08:39
Ursprungligen av DepeO:

Det är ju inte bra. Sen att inte Minin följer VESA är ju helt galet. Jag hade velat haft en Mini. Men det får vara, får köpa nåt annat, då det känns som Minin är byggd på skräpdelar.

Ja det är helt sjukt jobbigt att sätta i en annan sladd bak i minin när man vill kolla på tv´n...

Nej allvarligt, vill du ha en kompromisslös dator med ett trevligt OS köp den senaste PowerMacen. Att apple kompromissat med minin för att skära ned kostnaden och få en tilltalande design är det inget snack om. Att den som vissa tycks vilja framställa är en skit dator är helt enkelt inte sant.
Mitt tips är kolla, kläm .Nu fins det ju oxå schysta iMacar om man vill lägga ut över 15000 för en dator (personligen skulle jag aldrig fundera på en 17-tummare om jag lika lade ut mycket pengar).

  • Medlem
  • Västerås
  • 2005-11-16 08:57
Ursprungligen av Relayer:

Ja det är helt sjukt jobbigt att sätta i en annan sladd bak i minin när man vill kolla på tv´n...

Nej allvarligt, vill du ha en kompromisslös dator med ett trevligt OS köp den senaste PowerMacen. Att apple kompromissat med minin för att skära ned kostnaden och få en tilltalande design är det inget snack om. Att den som vissa tycks vilja framställa är en skit dator är helt enkelt inte sant.
Mitt tips är kolla, kläm .Nu fins det ju oxå schysta iMacar om man vill lägga ut över 15000 för en dator (personligen skulle jag aldrig fundera på en 17-tummare om jag lika lade ut mycket pengar).

Ja, det är jobbigt att hålla på och krångla med kablar när jag aldrig behövt gjort det tidigare. Vill inte "byta ner" mig. Då jag inte är i jättebehov av ny dator väntar jag på intelmacarna istället, denna burk duger ett tag till.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-02 19:11
Ursprungligen av DepeO:

Det är ju inte bra. Sen att inte Minin följer VESA är ju helt galet. Jag hade velat haft en Mini. Men det får vara, får köpa nåt annat, då det känns som Minin är byggd på skräpdelar.

Nu var det iofs. rätt måånga år sedan Apple tillverkade egna grafikkort. Ge kängan till dom som förtjänar det: ATI.

Att Minin inte följer VESA är ju bara skitsnack, du kanske kan förklara dig lite? Däremot har den tajmingproblem som beror på att ATI visst skickat med nått lager kretsar för 5 spänn som stod på något golv nånstanns. Det suger däremot.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-16 06:05

Jo, det är ju det den är, restdelar från verkstadsgolvet på Apple lite löst ihopklistrade.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-06 09:14

Men när intelmacarna kommer så är det ingen skillnad på dvi-portarna på mini iallafall

1
Bevaka tråden