Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fästgrejsimojs som man kan loss...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-11-15 13:08

För några år sen tapetserade jag grabbens rum. Så skulle vi sätta upp bilder, planscher, osv. Köpte sånt där grönt "kludd" (fästmassa?) som affären garanterade var bara att rulla loss och skulle inte skada tapeterna.

Jo hejsan...

Nu när det var dags att flytta fick jag bekosta en ny tapetsering eftersom det där jävla kluddet inte gick att få loss utan att antingen dra med sig tapeten eller lämna stora fläckar.

Nu letar jag med ljus och lykta efter nåt som faktiskt funkar. Typ tejp med lika låg vidhäftningsförmåga som fästisar eller liknande. Nålar och annat (t.ex. en anslagstavla eller korkskivor) är INTE intressanta.

Är det nån som har nåt bra tips?

Danne

Krok i taklistkanten och sedan hänga plancher och tavlor.
Så har jag gjort utan att någon sagt något.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-11-15 19:57

Ja. Jag har umgåtts med den tanken för riktiga tavlor. Så hänger ju proffsen.
Men här gäller det småjox som små teckningar, urklipp, osv, och som man byter ut med jämna mellanrum...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-15 20:46

Jag har list uppe och en stor kartong mod snyggare (pannå) som hänger från listen som man kan fästa grejer på.

Annars kan man köpa en större tunn plexi typ 2mm som man drar fast i listen vid golvet och i snöre till taklisten eller liknande

/Tangen

Knappnålar är inte fel, så länge som man drar ut dem utan att riva tapeten förstås. Min erfarenhet är att allt som tejpas antingen sabbar tapeten/färgen eller inte sitter kvar.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-11-16 07:09

Knappnålar är alltså ingen option. Jag vill inte riskera att få en i foten en vacker jag.

Men det är ju fantastiskt. Det är mer än trettio år sen människan åkte till månen första gången, men det finns inget smart sätt att sätta fast papperslappar på en vägg. Marknaden måste ju vara enorm...

1
Bevaka tråden