Internet funkar men inte LAN längre

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sen jag gjorde en ny - ren installation av Panther på min iBook nyligen har jag fått ett problem.
Internet funkar, Airport funkar och DHCP verkar i sin ordning. Subnät, routeradress etc är desamma på alla datorer.

Bra, bra då borde ju fildelning mellan datorerna funka också eftersom personlig fildelning är påslagen på alla burkar. Men de andra datorern syns inte längre från min iBook, bara en kopia av mitt konto med en tvåa i parentes efter. Jag försökte ansluta men fick bara upp ett meddelande att det inte gick. (Se bilden).

Förmodligen har jag lyckats skapa någon slags dublett på mitt konto men det borde väl inte göra så att jag inte ser de andra datorer i nätverket?

Låter som att namnuppslag inte fungerar internt. Kan du ansluta till en annan dator via dess ip-adress?

Tack för tipset.
Som med så många av såna här oförklarliga fel så försvann det efter en omstart. Det fungerar mao som det ska igen.

Upptäckte nyss att problemet förflyttat sig till en annan dator, där det inte uppträdde innan. Den datorn har jag inte gjort någonting med installationsmässigt på ett bra tag. Detta är skumt minst sagt.

Tillägg:
Jag tror jag löst det nu. Jag bytte nätverksnamn på burkarna - så funkade det igen. Enkelt!

Senast redigerat 2005-11-16 12:51
1
Bevaka tråden