Imac Isight i någon butik....??

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-11 10:42

Hej
Vet ni någon butik i Stockholmsområdet som har nya 20 tums Imac Isight ?
Eller är det väntans tider till någon sorts lansering som ska ske den 17 november (?)

Här sitter man otålig och bara väntar på att switcha och så vet butikerna ingenting när man ringer och frågar. Har förresten aldrig varit med om att en butik "inte har en aning" om när de skall få beställda varor. Är detta standard på Apple egna butiker ?

Skulle iofs kunnat beställa via Apple stores på nätet och haft den redan, men eftersom det är mitt första Mac-köp så vill jag köpa över disk och kunna ha en relation till personalen om man har ett problem. Dessutom vill jag stödja butikers marginal...

Detta är ingen dissning av min lokala butik (Humac i Västermalmsgallerian). De är trevliga som tusan men snarare ett utryck för min egen längtan och frustration. Vill ha min Imac nu! )

Mvh /esse

När jag var i Stockholm för en vecka sedan besökte jag både Humac, inLife och Macoteket och åtminstonde då såg det inte ut som om någon fått in den nya iMacen (inte vad jag såg iaf)

Nya inwarehouse-butiken skall ha den nya iMacen. Om det är 17" eller 20" vet jag inte.

/Thomas

Det är tänkt att dom ska visas (och finnas på lager) den 17:e... men ovan nämnda butiker kan ha fått in idag.. om du har tur..

Ingen av dom har haft dom i veckan ..

20" finns att titta på hos InWarehouse
17" finns att titta på hos macoteket

• Medlem
  • International user
  • 2005-11-11 14:24
Ursprungligen av esbnor:

Hej
Vet ni någon butik i Stockholmsområdet som har nya 20 tums Imac Isight ?
Eller är det väntans tider till någon sorts lansering som ska ske den 17 november (?)

Har du kollat PC-city i Sickla? De brukar ha hela Apple-sortimentet inne. När jag var där strax efter lanseringen hade de inga nya iMacar iofs, men de var på gång.

• Oregistrerad
  • 2005-11-11 17:19

Jag var på PC Super Store Uppsala i veckan. Där hade de bara de gamla så jag frågade säljaren när han skulle få in dom nya. Han viste ingenting om de ny däremot så skulle de få in 21" iMac:ar inom kort. Hummmm tänkte jag och frågade om nya iPod men den hade dom redan fick jag då till svar.
Jag förklarade snällt att det hade kommit en ny modell. Men det hade det tydligen inte fick jag förklarat för mig. =(

Har bestämt att hålla mig till seriösa återförsäljare när det är dax för ny Mac.

1
Bevaka tråden