Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med BitTorrent!

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-10 16:05

Hejsan.

Jo det är så att jag precis formaterat om min burk och tänkte slänga in BitTorrent nu när jag försöker ladda ner någonting så vill den sig inte alls?

Innan formationen fungerade det klockrent.
Samma port samma program, någonting i OS X Tiger man måste ställa in kanske?

Tacksam för svar.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-10 16:09

dumpa bit torrent och kör azreues istället...mycket snabbare och bättre

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-10 16:10
Ursprungligen av sebbe84:

dumpa bit torrent och kör azreues istället...mycket snabbare och bättre

Funkade inte det heller...

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-11-11 13:34

var hittar man detta program?

Ursprungligen av sebbe84:

dumpa bit torrent och kör azreues istället...mycket snabbare och bättre

var hittar man detta program?
MVH
KJ

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2005-11-11 13:57
Ursprungligen av kjo:

var hittar man detta program?
MVH
KJ

Tolkar det som Azureus vilket du hittar på http://azureus.sourceforge.net/

  • Oregistrerad
  • 2005-11-23 07:59

manual till AZUREUS

Ursprungligen av sebbe84:

dumpa bit torrent och kör azreues istället...mycket snabbare och bättre

vet du var en manual finns till AZUREUS? Fattar inte riktigt hur jag använder denna app. Har använt Acquisition tidigare
tack
peter09

  • Oregistrerad
  • 2005-11-23 08:31

Den enda vettiga är Bits on Wheels.

Kolla så att alla portar är öppnade i routern och osx firewall.
Och om du tankar från thepiratebay så kolla så att folk seedar den
http://www.swebits.org/btguide.php prova den guiden, visserligen verkar den vara skriven för pc men det fixar du nog

  • Oregistrerad
  • 2005-11-11 11:56

vad händer när du försöker använda azreues ? börjar den inte tanka ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-11 12:36

Det är lungt nu, löste det lilla problemet som var helt enkelt att jag glömt öppna upp porten som jag trodde jag hade öppnat upp.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-23 08:36

Finns det någon som använder dessa program till annat än att tanka hem piratade grejor?
I så fall är det en mycket liten minoritet.
Får man diskutera piratning på 99mac?

  • Medlem
  • 2005-11-25 12:56
Ursprungligen av Konrad:

Finns det någon som använder dessa program till annat än att tanka hem piratade grejor?
I så fall är det en mycket liten minoritet.
Får man diskutera piratning på 99mac?

Ja myket fins ute på .torrent, tex så laddar jag ner PodVideo i högre kvalité samt "call for help " (med Leo Laport Från Twit och Amber MacArthur från CommandN) som de lägger ut gratis. Men visst ibland slinker det ner något annat

Nej "pirating" är inte okej att diskutera men programhjälp av program som kan användas till annat är "pirating" är tillåtet.

Senast redigerat 2005-11-23 15:35

Ta hem torrent-filen och dra den till Azureus när du startat programmet...eller dubbelklicka på torrent-filen.

Annars - testa "Transmission" http://transmission.m0k.org/ , tycker jag funkar bra för det mesta !

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-11-23 14:29

Jag gillar annars denna http://sarwat.net/bittorrent/
Mycket trevlig, är nog den som tar minst datorkraft för att köras.
Azureus är ju ganska "tungt".
Jag brukar ladda hem gratis filmer med BitTorrent och även andra stora filer som är utlagt(fria bitar).
Men visst används det mycket till piratning.
WorldOfWarcraft använder ju tex BT för att skicka ut sina spelpatchar.

  • Medlem
  • 2005-11-23 20:38

Jag tycker också att Azuerus är trögt. Visst är det javabaserat, och att det är därför det går så tungt? Det är lite kul med alla siffror och inställningar men vissa av dem hajar jag inte alls. Men det handlar hur som helst mest om vilket program man är van vid.

Azureus är overkill nästan Så mkt funktioner som ,jag iaf, aldrig använder
har dock gått över till orginal bittorrent klienten nu pga av att azureus drar för mkt ram å segar ner hela burken. Det enda jag saknar med denna klient är att kunna välja att bara ladda hem en del av en torrent .

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2005-11-24 10:52

Jag brukar använda Tomato som är föredömligt enkelt. Men jag vet i f-n om programmet är anledningen till att nedladdningen är allt annat än snabb... stör mig som f-n på att jag inte får upp några hastigheter alls. När jag testade att ändra i portarna som jag läste om någon annanstans så slutade det ladda ner helt istället :|

Kan det göra någon skillnad om jag byter program eller spelar nedladdningshastigheten ingen roll utifrån vilket program man använder?

Ursprungligen av iggy:

Jag brukar använda Tomato som är föredömligt enkelt. Men jag vet i f-n om programmet är anledningen till att nedladdningen är allt annat än snabb... stör mig som f-n på att jag inte får upp några hastigheter alls. När jag testade att ändra i portarna som jag läste om någon annanstans så slutade det ladda ner helt istället :|

Kan det göra någon skillnad om jag byter program eller spelar nedladdningshastigheten ingen roll utifrån vilket program man använder?

Om du ändrar portarna så slutar pågående nerladdningar att fungera, men om du avslutar programmet och startar igen, så borde det komma igång. Jag har åtminstone för mig att det har varit så när jag har ändrat portar.

Jag tycker mig ha fått bäst hastigheter med BitTorrent, alltså originalklienten. Men det är ju lite svårt att döma utifrån olika filer som laddas ner vid olika tillfällen.

Förresten - eftersom det har diskuterats lite om olaglig fildelning och BitTorrent som ett program som fungerar bra även i lagliga sammanhang, så kan jag tipsa om filmen Star Wreck: In the Pirkinning, som kan laddas ner här: http://www-fi3.starwreck.com/download.php Det är en finsk parodi på Star Trek som distribueras gratis via BT, och den har blivit rätt populär på nätet. Den är nog för tillfället bra att testa, om man vill se ifall man kan få bra hastigheter med BT, eftersom det finns så många seeds. När jag laddade hem den igår, så gick hastigheten upp till mellan 500 och 600 kb/s på mitt 8mbit adsl.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2005-11-25 12:31

Fick det att fungera denna gången, efter att ha ändrat om portarna. Men snabbt går det inte... Men nu händer det i allafall att någon torrent ibland segar upp till uppåt 60-70 k, som t ex den roliga du postade

Det borde ju gå fortare än 60-70 kb med den filen. Om man kollar de peers man är ansluten till så brukar det finnas ett L (local) eller ett R (remote) för varje peer. Jag vet inte var man hittar det på Tomato Torrent, men på BitTorrent ser man det under peer details (Användarinfo, kringla-D). Om det står ett L vid de flesta peers, så har man problem med brandväggen, och får sämre hastigheter.

Om man har problem med sina brandväggar så kan man ha hjälp av den här sidan: https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 Klicka på Proceed, och välj sedan "All service ports", eller skriv in en specifik port du vill testa och klicka på "User specified custom port probe". Sidan är gjord för att testa säkerheten på din dator, så om du får ett rött meddelande som säger "Failed" så betyder det att det är som det ska. Vilken/vilka av de testade portarna som är öppna står lite längre ner på sidan.

1
Bevaka tråden