Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TeamSpeak för Mac, nu släppt! Det heter teamspeex

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det kanske finns i nån annan tråd men det tåls att sägas flera gånger.
Det har släppts ett tredjeparts program som stödjer teamspeak protokollet.

Det heter TeamSpeex och funkar alldeles utmärkt!

http://www.savvy.nl/blog

Hoppas detta får teamspeak gängets rumpa ur vagnen och verkligen utveckla stöd för mac
i version 3.

Savvy som har gjort TeamSpeex tänker inte släppa sin källkod föräns teamspeak gänget gjort
teamspeak för mac. Hehe, helt rätt!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2005-11-14 12:28

Love it!!!
Ja TS folket behöver verkligen få dajmen ur vagnen. Med tanke på hur många inlägg i deras forum som handlar om Mac-version av programmet så tycker man att de kunde gjort något åt det vid det här laget. De har ju lovat och lovat hur länge som helst nu.

TeamSpeex är bra så länge. Har dock inte listat ut hur kan kan snacka utan att behöva använa en "push-to-talk-button". Just nu har jag satt den knappen till cap-lock så att jag kan spela medans jag snackar men det är inte den bästa lösningen direkt. Förmodligen har jag missat något. Ifall någon vet vad det är så får ni gärna hjälpa mig.

Vet inte om det är till ngn nytta men den nysläppta Ventrilo klienten har även den problem men löses på följande sätt;

4) Setup-Voice: If you enable "Use Push-To-Talk Hotkey" then you must do the following:

Close the Ventrilo client
System Preferences
Universal Access
Check the "Enable access for assistive devices"
Restart the Ventrilo client

1
Bevaka tråden