Ny forumlösning?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-08 19:27

Eftersom 99web verkar ha dött ställer jag en fråga här som inte är direkt mac-relaterad. Skulle ingen vilja svara så kanske någon kan hänvisa mig till ett forum som kan detta.

Så till frågan:

Mitt phpbb-forum har blivit hackat. Forumet var mycket moddat och jag är lite trött på att alla moddar ställer till det för uppdateringar. Nu när forumet är hackat så funderar jag på att byta forumprogramvara. Finns det någon annan php/myqsl-lösning som har kommit lite längre än phpbb? Jag tycker att phpbb har stått still nu ett tag. Härav den kraftiga moddningen av mitt forum. Forumet är inte stort, endast 50 medlemmar som skriver sporadiskt så jag vill inte lägga ner några pengar på det.

Nå? Känner någon till någon gratislösning förutom phpbb som kan passa mitt forum?

/boma

Jag driver också ett phpBB-forum som blev hackat nyligen, och vi valde att uppgradera till senaste phpBB utan moddar för att det skulle bli för mycket meck att flytta alla användarna till något annat. I den processen kollade jag på en del andra system. Drupal (www.drupal.org) blev min favorit där. Stora anpassningsmöjligheter och ren snygg kod, mallar i XHTML/CSS. Värt att kolla på.

Michael

1
Bevaka tråden