Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny medlem här...(blivande Quad ägare)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Jag har aldrig använt en Mac IRL, men nu kommer det att ske.
Pga av köpa av en Power Mac G5 Quad..
Jag är en glad fotoamatör (står i kö för Nikon D200).
Aperture kommer också att finnas tillgängligt.

Forumet känns som något jag kommer att nyttja mycket i framtiden novis som jag är.
Att jag byter till Mac är att jag har fått för mig att Mac lämpar sig bättre när det kommer till Foto, Video etc. Korrekt?

Du måste vara en väldigt glad amatör om en quad blir din första mac!

Hur mycket RAM-minne levereras den med? Burken ovan men med för lite Ram-minne blir som att springa i lera med nya guldfärgade sprintskor från Nike.

Quaden kommer att ingå i ett "hem-PC" paket..förhoppningsvis kommer det att finnas utrymme (ekonomiskt) för åtmonstånde 1GB, förhoppningsvis 2GB.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-06 19:57
Ursprungligen av Williamsson:

Quaden kommer att ingå i ett "hem-PC" paket..förhoppningsvis kommer det att finnas utrymme (ekonomiskt) för åtmonstånde 1GB, förhoppningsvis 2GB.

2 GB låter som en bra idé. Min Mini (1 GB)kan få slut på minne av iPhoto tillsammans med Photoshop, och då kör jag mycket färre megapixel än du kommer att göra med d200:n.

Välkommen, ja, en Mac lämpar sig oftast bättre för bild & video redigering, en av anledningarna är att det är mycket stabilare och säkrare än Windows.
Min mamma sa nu förra veckan att hon var så glad för sin eMac som hon köpte i våras eftersom den funkar så bra fortfarande(jämfört mot våran förra PC där man knappt kunde surfa utan att få virus och låste sig med jämna mellanrum)

1
Bevaka tråden