Köpa powerbook eller vänta?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-06 15:06

Jag planerar att köpa en powerbook 15". Men det jag funderar lite på är om det är bättre att vänta på en uppdaterad modell? eller att köpa nu? Jag kommer använda powerbooken för dv-redigering, funkar 15" bra för det? Hur mycker ram bör jag köpa?

Ursprungligen av virre:

Jag planerar att köpa en powerbook 15". Men det jag funderar lite på är om det är bättre att vänta på en uppdaterad modell? eller att köpa nu?

Standardsvar: Köp när du behöver grejerna. Nu har ju PowerBook-modellerna precis uppdaterats, så då är det väl lämpligt att slå till.

Ursprungligen av virre:

Jag kommer använda powerbooken för dv-redigering, funkar 15" bra för det? Hur mycker ram bör jag köpa?

Funkar det bra jämfört med vad? Jag har en ny PB 15" med 2 Gb minne som jag använder till ganska tungt fotojobb (RAW-filer på 12 Mb). Det går alldeles utmärkt, men klart att jag hellre hade jobbat på en PowerMac G5 2,5 Quad.

• Medlem
  • 2005-11-06 15:17

Flyttar från "Powerbook".

Mod

• Oregistrerad
  • 2005-11-06 15:27
Ursprungligen av virre:

Jag planerar att köpa en powerbook 15". Men det jag funderar lite på är om det är bättre att vänta på en uppdaterad modell? eller att köpa nu? Jag kommer använda powerbooken för dv-redigering, funkar 15" bra för det? Hur mycker ram bör jag köpa?

den uppdaterades ju senast nu häromveckan, så du får ju en fräsch modell i vilket fall som helst.
att det sedan direkt börjar florera rykten om ännu en revision är ju en annan sak...
tror inte du blir missnöjd om du köper en i varje fall

• Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-11-06 16:13

Jag kunde inte hålla mig längre heller. Rekommenderar att du slår till om du är sugen! - När du väl lagt ordern kommer du förbanna dig själv över att du inte gjorde det en vecka tidigare.

Köper du nu så får du sista och mognaste versionen av pb G4. Väntar du kan du kanske redan till sommaren bli ägare av en av de första intel-p-böckerna. Men då får du första generationen av en helt ny modell och sådana brukar dras med en uppsjö barnsjukdomar och oväntade inkompabiliteter. Ska man vänta på 2:a generationens intel-p-böcker så dröjer det nog 1,5 år från nu och då har du redan hunnit ha mycke glädja av din pbG4.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-06 16:33

Verkar som att dom kommer redan under våren....

http://www.appleinsider.com/article.php?id=1359

Nya PB'n 15" är grym !!!!!!

Ångrar inte att jag köpte en på något sätt.
Och kommer det en ny om 4-5 månader så kommer denna inte att bli sämre för det.
Jag kommer aldrig att köpa första modellen av ngt mer så detta känns helrätt.

Nya 15" är helt underbar.

- Slice -

• Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-11-07 21:25

Håller med tidigare talare; hellre sista G4'an än första intel-Macen. Lätt!

Exakt så menade jag!

- Slice -

1
Bevaka tråden