Är 4000kr billigt för Mac Mini 1,25 Ghz?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har tänkt att köpa en iBook 12 tum i ett halvt år och den ska bli min inom en månad ..
Men jag har fått ett erbjudande om en Mac Mini 1,25 Ghz 40 GB , ni vet..för endast 4000 kr ..
Ska jag satsa på minin eller iBoken? Hur mycket minne kan man ha i Minin ?

Edit: Jag har ej heller en fullgod skärm eller apple tangentbord..

• Medlem
  • Kungälv
  • 2005-11-05 17:21

Jag tycker att 4000 kr är mycket för en begagnad mini.
Vänta hellre in iBook:en, ifall det är en sån du helst vill ha.
Eller pruta en tusenlapp på minin.

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2005-11-05 17:28

Har du bestämt dig för en bärbar så har du antagligen goda skäl för det, då är nog inte en stationär och särskilt en Mini utan tgb och skärm inget alternativ.

Jag har en G4 och en PB samt en stationär WinXP och en bärbar. De stationära burkarna har mer pulver men tvingas jag avstå några så åker de stationära först. Det är onekligen praktiskt att kunna bära med sig maskinen, ibland helt nödvändigt i alla fall för mig.

Men det är en ny till ett reapris..Jag gillar iBoken men minin verkar ju trevlig..

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2005-11-05 19:06

Bestäm dig som sagt om du behöver den bärbara funktionalliteten eller ej.

Bestämmer du dig för minin så testa den med bildskärmen du tänkte använda först, med tanke på allt strul det varit med videoutgångarna.

Jo men tilläggas kan ju också att iBoken har bättre prestanda..

Ursprungligen av AxelTesch:

Jo men tilläggas kan ju också att iBoken har bättre prestanda..

Är nog ingen större skillnad i praktiken, mac mini har snabbare systembuss och antagligen en något snabbare hårddisk än iBooken vilket kompenserar för minins något långsammare processor.

1
Bevaka tråden