Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur lång tid tar frakten på ibook?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-04 17:52

Jag har beställt en ibook den 29 oktober. Enligt apple har den nu kommit till Amsterdam. Jag tycker det tar sjukt lång tid (jag vill ju ha den vita godbiten, min första mac!!) Hur lång tid brukar det ta?? När kan jag få den egentligen? Någon som vet något om det?

För mig tog det tre dagar efter det att pengarna gått igenom tills jag fick min iBook, och den kom till mig dagen efter den kom till Holland. Men jag bor bara ca 2 km från TNT:s stockholmsdepå.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-04 18:05

Jag beställde den 22 okt. Den lämnade Amsterdam i går kväll (23.12) och landade i Malmö idag (14.10). Den lär ju inte komma hem till mej idag så det kommer att bli en lång helg
Det värsta är att jag bor endast 3 mil från Malmö.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-04 20:26
Ursprungligen av Peter Andersson:

Jag beställde den 22 okt. Den lämnade Amsterdam i går kväll (23.12) och landade i Malmö idag (14.10). Den lär ju inte komma hem till mej idag så det kommer att bli en lång helg
Det värsta är att jag bor endast 3 mil från Malmö.

Hur länge hade den varit i amsterdam då? har hört både bra och dåliga historier om hur länge datorn har fastnat där...

  • Oregistrerad
  • 2005-11-04 20:46
Ursprungligen av mandarinjohan:

Hur länge hade den varit i amsterdam då? har hört både bra och dåliga historier om hur länge datorn har fastnat där...

Den anlände dit den 1 nov. Det som tagit längs tid hittils är att den låg i Shanghai mellan den 26 okt och 31 okt.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-04 22:23
Ursprungligen av Peter Andersson:

Den anlände dit den 1 nov. Det som tagit längs tid hittils är att den låg i Shanghai mellan den 26 okt och 31 okt.

Men då så får vi nog båda två våra datorer inom kort. Jag längtar minsann!! Min första mac någonsin och den är så liten och snygg. Hoppas den lever upp till sitt rykte om att den är tyst.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-05 06:47
Ursprungligen av mandarinjohan:

Men då så får vi nog båda två våra datorer inom kort. Jag längtar minsann!! Min första mac någonsin och den är så liten och snygg. Hoppas den lever upp till sitt rykte om att den är tyst.

Jag har själv haft mac sen 96 men detta blir min första bärbara. Jag såg nu på spårningen att den ska levereras på måndag (7nov)

Senast redigerat 2005-11-05 19:24
  • Oregistrerad
  • 2005-11-06 16:54
Ursprungligen av Peter Andersson:

Jag har själv haft mac sen 96 men detta blir min första bärbara. Jag såg nu på spårningen att den ska levereras på måndag (7nov)

Hur ser man NÄR den ska leveraras? Är det under "ETA"?

  • Oregistrerad
  • 2005-11-06 17:08
Ursprungligen av mandarinjohan:

Hur ser man NÄR den ska leveraras? Är det under "ETA"?

Hos mej var ETA när den kom till Amsterdam. Sen tog TNT över och då kan man spåra den där.
http://www.tnt.com/country/sv_se.html

  • Oregistrerad
  • 2005-11-06 17:18

okej men då så... hos mig står det ETA 7 November. Betyder det att jag ev. kan få den imorgon då?

  • Oregistrerad
  • 2005-11-06 17:25
Ursprungligen av mandarinjohan:

okej men då så... hos mig står det ETA 7 November. Betyder det att jag ev. kan få den imorgon då?

Jag tvivlar på det. Min kom till sverige dan efter. Min ETA var den 3 nov då landade den i Amsterdam och senare skickades till Malmö där den anlände den 4 nov kl 14.10.

Av min tidigare erfarenhet så levereras inget samma dag om det inte kommer före 6 på morgonen.

Jag lånar tråden för en liknande fråga...
Min ibook fick status "shipped" hos apple den 3:e november (dock ännu inget leveransmail...) kikar man på trackingen så står det såhär:

05 nov 05 32 05 Flight Booked CNSHA50
03 nov 05 30 63 handover at supplier
03 nov 05 00 04 Picking confirmed, EDI received
03 nov 05 30 61 Consignment Booking received from supplier

Så långt allt rimligt. Det som förbryllar mig är dock ETA:n, som är angedd till "14 nov". Tar det verkligen 11 dagar att flyga ett paket till Holland, eller är det något annat som strular?

/johannes

1
Bevaka tråden