Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket forum!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja, då har man krupit över 100 inlägg. Tänkte fira det med att skriva några ord om upplevelsen av 99mac.se. Jag måste säga att mac99-människor helt klart är hjälpsammare och mer noggranna i sina inlägg än på många andra forum. Det har väl att göra med att alla frekventerar i en liten grupp jämfört med de som har PC. Känslan för andra förstärks och man får något gemensamt. Det är nästan som de där motorcykelmänniskorna som alltid hejjar på varandra. Samtidigt som gruppkänslan och hjälpsamheten blir större så blir också behovet av att försvara sin grupp starkare. Därför kan man ganska lätt bli avsnoppad om man är lite för oförsiktig med att klanka på macintosh. Men detta är helt förståeligt och övervägs kraftigt av all hjälp man får och alla trevliga och snabba svar. Jag är väldigt nöjd med min mac mini och har nu varit en switcher från PC lika länge som jag varit medlem i detta forum. Om än man saknar möjligheten att kötta lite våldsspel ibland så längtar jag inte tillbaka till de dåligt matchande hårdvarudelarna och riktigt usla operativsystemen. Upplevelsen av mac har ytterligare förstärkts av detta forum och jag kommer nog aldrig tillbaka till Windows...

Forza Macintosh!

Trevligt att höra!

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-11-04 13:39
Ursprungligen av lepra_macintosh:

... Det är nästan som de där motorcykelmänniskorna som alltid hejjar på varandra. ...

Precis den liknelsen har jag dragit själv.

Kul läsning i övrigt också.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-11-04 13:43

Trevligt och kul att läsa! Gillar det där med motercykelfolket.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-11-04 14:38

Ja, som enda stor familj........ (Jag höll på att skriva lycklig)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-04 14:44

Kan inte mer än hålla med...

Hjälp, råd, insikt och frustration och trevliga och hetsiga och konkreta disskussioner
är min upplevelse...

/Tangen

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-04 15:13

Ha! vi får väl börja vinka till varandra på stan.

Yes!!

  • Oregistrerad
  • 2005-11-04 15:22

...det e som med nudisterna...

Ursprungligen av DaPhox:

...det e som med nudisterna...

...som alltid gör helikoptern när dom ses... ?

Kan bara hålla med!
Har varit medlem ett kort tag här, men kände direkt att detta är något bra. Och då blev jag självklart plusmedlem för att ge mitt bidrag till vidare utveckling.

Keep up the good work!

Jag har 300st 99mac klistermärken som vi kan sätta på våra bilar. Måste bara hitta någon som kan packa - kanske har en lösning på det snart med nya jobbet.

Ursprungligen av Björnström:

Jag har 300st 99mac klistermärken som vi kan sätta på våra bilar. Måste bara hitta någon som kan packa - kanske har en lösning på det snart med nya jobbet.

Kan man få reservera ett i ca 3-4 år

Kul att höra att det inte bara är jag som trivs
Av mina 5 sajter som jag hela dagarna långa loopar omkring på så är detta en av mina favoriter.

1
Bevaka tråden