Apple Store och korrekturläsning

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-02 13:40

Inte seriöst att ha minst 24 fel på sidan om Powerbook enbart i rutan "Lär känna PowerBook G4".
Har de ingen läskunnig person som lägger in artiklarna? Det är ofta man ser simpla stavfel på många sidor i apple.com/se.
Sen hittar jag inte vem man ska skicka påpekandet till.

Det är synd att de inte håller samma kvalitet på webben som i produkterna..

• Oregistrerad
  • 2005-11-02 13:57

Det är en tjej i en stuga i Norrland som översätter hela Apples hemsida på halvtid, var en artikel om henne i Macworld för något år sedan. Hon är lite slarvig och det finns ingen som korrekturläser heller. Apples kvalitetskrav sjunker mer och mer för varje år (nano med sina repor, stora buggar som inte fixats på flera månader, mac mini med sin undermåliga DVI etc)...

Ursprungligen av Macvarg:

Det är en tjej i en stuga i Norrland som översätter hela Apples hemsida på halvtid, var en artikel om henne i Macworld för något år sedan. Hon är lite slarvig och det finns ingen som korrekturläser heller. Apples kvalitetskrav sjunker mer och mer för varje år (nano med sina repor, stora buggar som inte fixats på flera månader, mac mini med sin undermåliga DVI etc)...

Inte då. Nu är det en 26-årig slyngel nere i Spanien som ser till att Apple Store-besökarna får sin dagliga fix stavfel och särskrivningar

Skämt åsido, jag håller med om att svenska Apple Store innehåller en hel del språkliga konstigheter. Just texten om PowerBook verkar dras med ihopdragna ord, vilket jag tror beror på webbarna snarare än översättarna. Har sett samma fenomen i texter jag själv översatt för Apple Store. Oberoende av ger det ett oproffsigt intryck.

• Medlem
  • International user
  • 2005-11-02 16:28
Ursprungligen av Leif Karlsson:

Inte då. Nu är det en 26-årig slyngel nere i Spanien som ser till att Apple Store-besökarna får sin dagliga fix stavfel och särskrivningar

Dagens boktips: http://www.bokus.com/b/914704974X.html

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-02 16:31
Ursprungligen av rhesus:

Lagom dygt inlägg

Ursprungligen av rhesus:

Kan du även ge mig ett tips på en svensk bokaffär på nätet som levererar utomlands?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-05 16:36

Här ovan

Kände bara att jag måste påpeka... såg den svarta listen här ovan med iPod nano...

"upp till 1000 lätar"

*suck*

• Oregistrerad
  • 2006-02-05 17:10
Ursprungligen av otg:

Kände bara att jag måste påpeka... såg den svarta listen här ovan med iPod nano...

"upp till 1000 lätar"

*suck*

Sök i forumet efter 1000 lätar, så ser du att du inte är ensam om observationen

1
Bevaka tråden