Lågupplöst konvolut på köpt skiva

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-11-01 11:34

Jag vet inte om den här tråden platsar här på 99mac egentligen, men jag kände ändå att man kanske kan få bra respons här.

Jag vet inte om jag får posta adressen eller nämna namet här, men jag beställde nyligen en skiva av ett företag i Stockholm. När jag fick hem skivan så är både konvolutet och trycket på skivan (förutom texten) lågupplöst. Dessutom så ser man de brända spåren i skivan, vilket man ju inte gör på en pressad skiva.

Den här skivan kan väl inte vara annat än "hemmabränd"? Dock måste jag säga att det isf är ett väldigt proffsigt jobb. Skivan har ett sån't där "extrafodral" i hårdpapp som det kan vara ibland. Konstigt är också att texten på skivan inte är lågupplöst. Artistens logga är dock lågupplöst.
Jag har skivan sedan innan (den här köpte jag till min bror), så jag vet hur den skall se ut. Dock är den utgåvan jag har ett "diggipack" å jag kan inte svara på om den finns i annat "vanligt" utförande. Men just att spåren i skivan syns..

Skivan det handlar om är "LTJ Bukem - Journey Inwards"

Företagets websida är inte särksilt seriös. Dock vänder dom sig till både privatpersoner och skivhandlare. Företaget finns med på hitta.se och verkar seriösa i övrigt.

Hur är det - får jag nämna deras namn här?

• Medlem
  • 2005-11-01 12:04

Ta kontakt med skivbolaget som gett ut skivan. De vet om den finns i en sådan variant, och de kommer att ta tag i eventuella oegentlighter från försäljarens sida. De kanske t o mskickar dig några extra skivor som tack för tipset

1
Bevaka tråden