Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10.4.3 är ute

Tråden skapades och har fått 223 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av EricBradley:

Är det någon annan som har dom här symptomen:

1. Processen mdimport jobbar med ca 25% CPU i Activity Monitor.

2. En herrans massa Widgetar har fått "special permissions" när man reparerar rättigheter i Disk Utility.

Vad säger ni?

Annars verkar det ju fungera bra...

Nu slutade mdimport!

Tror att det var spotlight som indexerade eller något?!?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-31 23:26

mdimport tar 0% cpu och 3MB real memory här. Min dashbard är kliniskt tom och oanvänd, så det kan jag inte svara på.

Ursprungligen av Perc:

mdimport tar 0% cpu och 3MB real memory här. Min dashbard är kliniskt tom och oanvänd, så det kan jag inte svara på.

Så här ser det ut i DiskUtility:

We are using special permissions for the file or directory ./Library/Widgets/Dictionary.wdgt/Dictionary.js. New permissions are 33188
We are using special permissions for the file or directory ./Library/Widgets/Dictionary.wdgt/Dictionary.widgetplugin/Contents/Info.plist. New permissions are 33188
We are using special permissions for the file or directory ./Library/Widgets/Dictionary.wdgt/Dictionary.widgetplugin/Contents/MacOS/Dictionary. New permissions are 33261
We are using special permissions for the file or directory ./Library/Widgets/Dictionary.wdgt/Dictionary.widgetplugin/Contents/version.plist. New permissions are 33188
We are using special permissions for the file or directory ./Library/Widgets/Dictionary.wdgt/Info.plist. New permissions are 33188
We are using special permissions for the file or directory ./Library/Widgets/Dictionary.wdgt/version.plist. New permissions are 33188
We are using special permissions for the file or directory ./Library/Widgets/Flight Tracker.wdgt/FlightTracker.js. New permissions are 33188
We are using special permissions for the file or directory ./Library/Widgets/Flight Tracker.wdgt/FlightTrackerComboBoxPlugin.plugin/Contents/Info.plist. New permissions are 33188
We are using special permissions for the file or directory ./Library/Widgets/Flight Tracker.wdgt/FlightTrackerComboBoxPlugin.plugin/Contents/MacOS/FlightTrackerComboBoxPlugin. New permissions are 33261
We are using special permissions for the file or directory ./Library/Widgets/Flight Tracker.wdgt/FlightTrackerComboBoxPlugin.plugin/Contents/version.plist. New permissions are 33188
We are using special permissions for the file or directory ./Library/Widgets/Flight Tracker.wdgt/Info.plist. New permissions are 33188

...............och så vidare.

Ingen som har något liknande?

Ursprungligen av EricBradley:

Så här ser det ut i DiskUtility:

We are using special permissions for the file or directory ./Library/Widgets/Dictionary.wdgt/Dictionary.js. New permissions are 33188
We are using special permissions for the file or directory ./Library/Widgets/Dictionary.wdgt/Dictionary.widgetplugin/Contents/Info.plist. New permissions are 33188
We are using special permissions for the file or directory ./Library/Widgets/Dictionary.wdgt/Dictionary.widgetplugin/Contents/MacOS/Dictionary. New permissions are 33261
We are using special permissions for the file or directory ./Library/Widgets/Dictionary.wdgt/Dictionary.widgetplugin/Contents/version.plist. New permissions are 33188
We are using special permissions for the file or directory ./Library/Widgets/Dictionary.wdgt/Info.plist. New permissions are 33188
We are using special permissions for the file or directory ./Library/Widgets/Dictionary.wdgt/version.plist. New permissions are 33188
We are using special permissions for the file or directory ./Library/Widgets/Flight Tracker.wdgt/FlightTracker.js. New permissions are 33188
We are using special permissions for the file or directory ./Library/Widgets/Flight Tracker.wdgt/FlightTrackerComboBoxPlugin.plugin/Contents/Info.plist. New permissions are 33188
We are using special permissions for the file or directory ./Library/Widgets/Flight Tracker.wdgt/FlightTrackerComboBoxPlugin.plugin/Contents/MacOS/FlightTrackerComboBoxPlugin. New permissions are 33261
We are using special permissions for the file or directory ./Library/Widgets/Flight Tracker.wdgt/FlightTrackerComboBoxPlugin.plugin/Contents/version.plist. New permissions are 33188
We are using special permissions for the file or directory ./Library/Widgets/Flight Tracker.wdgt/Info.plist. New permissions are 33188

...............och så vidare.

Ingen som har något liknande?

Jag får precis samma sak, och det hjälper inte att reparera behörigheterna.

Ursprungligen av Kristian B:

Jag får precis samma sak, och det hjälper inte att reparera behörigheterna.

Då är det inte bara jag i alla fall

Ursprungligen av EricBradley:

Så här ser det ut i DiskUtility:

We are using special permissions for............New permissions are 33188

...............och så vidare.

Ingen som har något liknande?

Hej Eric! Kul att ses här!

Jag har precis samma rotvälska när jag reparerar skivbehörigheterna. Annars verkar allt tuffa på som vanligt. Än så länge...

MVH Staffan

Ursprungligen av loghill:

Hej Eric! Kul att ses här!

Jag har precis samma rotvälska när jag reparerar skivbehörigheterna. Annars verkar allt tuffa på som vanligt. Än så länge...

MVH Staffan

Tjenare Staffan!

Ja det verkar inte bättre än att man får dra med detta

En annan konstig grej jag har upptäckt är att fläktarna kommer igång lite mer i ca 2-3 sekunder när jag t ex öppnar Safari eller dyligt.
Har du eller någon annan samma symptom?

Ursprungligen av EricBradley:

Tjenare Staffan!

Ja det verkar inte bättre än att man får dra med detta

En annan konstig grej jag har upptäckt är att fläktarna kommer igång lite mer i ca 2-3 sekunder när jag t ex öppnar Safari eller dyligt.
Har du eller någon annan samma symptom?

Sorry...
Jag märkte nu att detta bara inträffar när jag har bittorrentklienten igång.

Nu är allting funkis igen!

Ursprungligen av EricBradley:

Sorry...
Jag märkte nu att detta bara inträffar när jag har bittorrentklienten igång.

Nu är allting funkis igen!

Jag märkte det problemet dock på min PowerMac G5 1.8. Fläktarna drar igång, ibland, när safari öppnas (ingen Bittorrent igång). De verkar gå på halva styrkan i kanske 5 sek för att sedan gå ner till sin vanliga tomgång. Inget störande i sig, men ändå. Eftersom allt annat funkar klockrent så stör jag mig inte på det utan nöjer mig med ett "så s k a det vara"

Ursprungligen av EricBradley:

En annan konstig grej jag har upptäckt är att fläktarna kommer igång lite mer i ca 2-3 sekunder när jag t ex öppnar Safari eller dyligt. Har du eller någon annan samma symptom?

Jag har samma symptom. Jag installerade 10.4.3 igår kväll, och fläktarna drar igång mycket oftare nu (på en PowerMac dual 2.0).

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag har samma symptom. Jag installerade 10.4.3 igår kväll, och fläktarna drar igång mycket oftare nu (på en PowerMac dual 2.0).

Även detta problem rapporterat på Macfixit.

Ursprungligen av iGroucho:

Även detta problem rapporterat på Macfixit.

Ja, ikväll ska jag prova åtgärderna som de rekommenderar där, dvs att återställa SMU, och i andra hand att återställa PRAM och NVRAM

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ja, ikväll ska jag prova åtgärderna som de rekommenderar där, dvs att återställa SMU, och i andra hand att återställa PRAM och NVRAM

Återställningen an NVRAM och PRAM gjorde susen!:D

Tack för detta Jesper.

Ursprungligen av EricBradley:

Återställningen an NVRAM och PRAM gjorde susen!:D
Tack för detta Jesper.

Eftersom PRAM- och NVRAM-återställningen funkade för dig så provade jag det först. Men det hjälpte inte. Men sen återställde jag SMU också, och då gick fläktarna tillbaka till "normal" funktion igen.

Glsl

Nu fungerar HW GLSL i LightWave 8.5.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-31 23:28

Jag kommer inte ens till inloggning.

Yes!!

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-31 23:29
Ursprungligen av Yes:

Jag kommer inte ens till inloggning.

Yes!!

har du testat slå av strömmen och starta pånytt?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-31 23:30
Ursprungligen av Perc:

har du testat slå av strömmen och starta pånytt?

Jag har gjort flera omstartsförsök.

Yes!!

mdimport är Spotlight (md=metadata).

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-31 23:36

Äpplet, sekundsnurran,blått fönster, startar osx, bara blått, sekundsnurran,blått,pekaren,skiftar i olika blått,sekundsnurran igen, pekaren blinkar till, skiftar i blått,osv osv....

Vad göra??????

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

Äpplet, sekundsnurran,blått fönster, startar osx, bara blått, sekundsnurran,blått,pekaren,skiftar i olika blått,sekundsnurran igen, pekaren blinkar till, skiftar i blått,osv osv....

Vad göra??????

Yes!!

Du får väl köra om uppdateringen eftersom den tydligen inte avslutade på rätt sätt.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-31 23:40
Ursprungligen av jazzper:

Du får väl köra om uppdateringen eftersom den tydligen inte avslutade på rätt sätt.

Och hur ska jag göra när inte ens datorn går igång???

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

Och hur ska jag göra när inte ens datorn går igång???

Yes!!

Provat safeboot? Annars har du väl systemdiskar?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-31 23:36

Samma här tydligen.

We are using special permissions for the file or directory ./Library/Widgets/Flight Tracker.wdgt/FlightTrackerComboBoxPlugin.plugin/Contents/version.plist.  New permissions are 33188
We are using special permissions for the file or directory ./Library/Widgets/Flight Tracker.wdgt/Info.plist.  New permissions are 33188
We are using special permissions for the file or directory ./Library/Widgets/Flight Tracker.wdgt/parser.js.  New permissions are 33188
We are using special permissions for the file or directory ./Library/Widgets/Flight Tracker.wdgt/version.plist.  New permissions are 33188
We are using special permissions for the file or directory ./Library/Widgets/Stickies.wdgt/Info.plist.  New permissions are 33188
We are using special permissions for the file or directory ./Library/Widgets/Stickies.wdgt/Stickies.js.  New permissions are 33188
We are using special permissions for the file or directory ./Library/Widgets/Stickies.wdgt/version.plist.  New permissions are 33188
We are using special permissions for the file or directory ./Library/Widgets/Unit Converter.wdgt/Info.plist.  New permissions are 33188
We are using special permissions for the file or directory ./Library/Widgets/Unit Converter.wdgt/UnitConverter.js.  New permissions are 33188
We are using special permissions for the file or directory ./Library/Widgets/Unit Converter.wdgt/parser.js.  New permissions are 33188

Körde uppdateringen utan att först reparera rättigheter och med ett flertal program igång, verkar funkar hur bra som helst på min gamla iBook G3 FW.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-31 23:44

Safeboot??
Vad/hur?

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

Safeboot??
Vad/hur?

Yes!!

Håll ned Shifttangenten vid uppstart

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-31 23:55
Ursprungligen av jazzper:

Håll ned Shifttangenten vid uppstart

Funkar inte. Kommer ca en halv cm in i OSX startar, sen blir det blått igen och där tuggar den.

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

Funkar inte. Kommer ca en halv cm in i OSX startar, sen blir det blått igen och där tuggar den.

Yes!!

starta om på systemdisken o kör disk util!

Ursprungligen av Yes:

Funkar inte. Kommer ca en halv cm in i OSX startar, sen blir det blått igen och där tuggar den.
Yes!!

Hur länge har du låtit den tugga?

Bevaka tråden