Vilken är den bästa Projekt-managern för mac?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-10-30 11:29

Har gjort några sökningar här på forum, men inte hittat några aktuella svar.

Mitt önskemål är ett program som håller ordning på mina olika uppdrag. Det skall innehålla tid- och kostnadsfunktioner.

Har kört Project Timer Pro tills nu, men saknar möjligheten att lägga in andra kostnader än bara tidsåtgång.

Tog hem TimeNet, som har dessa funktioner, men är oanvändbart pga alla buggar och kass anpassning till vårt svenska alfabet.

Finns det verkligen inte en enda bra Time/Expense-Manager till Mac??

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-10-31 12:48

Att dömma av svarsfrekvensen få frågan är det tunnsått med bra Projekt/Time/Expense-Managers till OSX..........

Blir väl att skräddarsy en egen i FileMaker då!!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-10-31 14:06

kanske är det Merlin du är ute och fiskar efter?
http://www.projectwizards.net/en/merlin

eller xTime
http://www.apple.com/downloads/macosx/business_finance/xtimeproject.html

eller fasttrack
http://www.aecsoftware.com/products/desktop/fasttrack/

jag har inte provat dem själv, så jag vet inte om de uppfyller dina krav helt och hållet...

här diskuteras mer om detta på skaskdot
http://macslash.org/article.pl?sid=05/05/17/2012240&mode=thread

/ax

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-10-31 16:15

Tack för tipsen!

Jag har under de senaste dagarna laddat ner demos för ca 20 Project Managers......och det som kommer närmast är TimeNet...men det har tyvärr inte vår valuta, och är allmänt buggigt, samt räknar fel i sammanställningarna.

Merlin saknar "Expense"-funktionen vad jag fattat.

Många av applikationerna har uselt gränssnitt, eller är så omfattande så att det känns som att skaffa en Hummer för att köra till brevlådan (30 m) och ta in tidningen.

Jag snickrar vidare på min FM-lösning, så får vi se vad det mynnar ut i.

mvh
tc

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-31 16:53

Tja,

I merlin kan du skapa ett nytt element i form av en fil som heter tex. Inköp, och under den lägga in Cost´s i form av poster en och en, dvs inköp material, 1000 pis, inköp motor , 10.000 pix, lunch kundmöte 168 spänn etc, så får du den funktionen,

jag kommer att kolla lite mer, men återkommer senare i veckan

  • Oregistrerad
  • 2005-11-01 10:16
Ursprungligen av ThomasC:

Mitt önskemål är ett program som håller ordning på mina olika uppdrag. Det skall innehålla tid- och kostnadsfunktioner.

Jag har ett eget litet webbaserat system som du kan testa: http://www.jimdavislabs.com/produkter/8.php
Hör av dig om du är intresserad!

1
Bevaka tråden