vars köper jag ibook

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-10-29 17:27

Jag ska köpa min första mac, en ibook 12 tum. Ska även lägga till större ram minne (1,5 gig) och större hdd (100 gig).
Jag bor i oslo och där är grunden till mitt problem vars köper jag den till bäst pris?
norge eller sverige?

hörde av en säljare på apple store här i oslo att man kan göra ett avdrag när man köper prylar i norge. typ ta bort momsen?

Är det samma pris på apple store på nätet och i butik?

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-10-29 17:44

Brukar vara dyrare i butik än på applestore. Lägg inte till mer minne hos applestore dom tar bra mycket mer i pris än vad du kan köpa hos någon datorbutik.

• Oregistrerad
  • 2005-10-29 18:34

ska jag köpa på nätet för att sedan köpa minnen i butik?

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-10-29 18:54

Butik eller via internet men där det är billigare än applestoere

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-11-04 14:45

Köpen det minne du skall ha direkt

Köpen det minne du skall ha direkt när du handlar, du slipper krabb.

Jag rekomenderar lokal apple-återförsäljare ... tror inte du vinner så mycket på att köpa den i Sverige.

• Medlem
  • 2005-11-04 23:24

Köp iBooken på Apple Store (med utbildningsrabbat om du studerar eller är lärare) och minnet i någon billig nätbutik.

Ursprungligen av Liffe:

Jag rekomenderar lokal apple-återförsäljare ... tror inte du vinner så mycket på att köpa den i Sverige.

Jag har hört precis tvärtom. Vet flera från Norge som åker till Sverige för att köpa datorer och hemelektronik blandannat för att slippa betala hög norsk skatt. Men saker kanske har ändrats. Detta var minst ett år sedan.

1
Bevaka tråden