Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tji BBC hos Bredbandsbolaget

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2005-10-29 16:50

Hej!

Jag använder Bredbandsbolagets fiberuppkoppling och jag har brukat roa mig med att titta på en del av BBC:s program i den lilla data-TV:n under "Bredbandsnöjen". Men för ett par veckor sen blev det stopp. I stället för program (på BBC Prime och BBC World) kom det upp en skylt: Det går inte att öppna filen. Däremot visas National Geographic som vanligt. Vad kan sånt bero på? Jag ringde supporten och där sa dom: "Mycket märkligt." Dom fick in BBC på sin PC. Dom kunde inte säga vad orsaken var. Jag begriper ingenting. Det kan väl aldrig vara så att BBC har börjat ge håken i Mac... Har någon en förklaring och, helst, ett tips om nånting man kan göra. Det är ganska roliga program, men fn vill jag inte skaffa TV.

Jag har Chello!!!!!

Sorry, jag hoppas bara att din kontakt med BBB-supporten kommer att funka bättre än den gjort för mig!

Senast redigerat 2005-10-30 07:38
  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-10-30 00:03

Använder mig också av BBB men dock inte fiber utan 24/1-tjänsten via telejacket.
Gick in och testade och upptäckte att det var så gott som omöjligt att byta kanal med deras
menuebar men om man klickar på de rödmarkerade kanalnamnen så funkar det finfint, hoppas att det fungerar för dig också.

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2005-10-30 12:58

Tack för svar. Skulle felet ha uppstått nånstans i min fiberförbindelse då. Vad gör man åt sånt när inte supporten vet... Jag får nog vara utan gamla TV-program.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-10-30 13:04

Jag testade nu och jag har Fiber. Inga av kanalerna funkar för mig.

Ursprungligen av what:

Jag testade nu och jag har Fiber. Inga av kanalerna funkar för mig.

Samma här, kanske har att göra med DNS?. Se mina inlägg längre ner på sidan.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-10-30 14:41

Sidan du hänvisar till förändras hela tiden, så din hänvisning gäller inte så länge till. Här är tråden du hänvisar till.

1
Bevaka tråden