Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCal och SonyEricsson 750i, det spökar!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag synkar min ny SonyEricsson 750i med iCal så hamnar vissa möten på rätt tid, andra förskjuts en timme. Först trodde jag alla förskjöts och har hållt på med internationella tidszoner och liknande på både dator och telefon. Men när jag nu inser att bara vissa möten blir flyttade i tid, andra ligger på rätt tid så börjar man nästan ana att övernaturliga krafter griper in. Vet någon något om detta?

Tack på förhand.

  • Medlem
  • 2005-10-26 14:59

...vet inget mer än att det gör så här på min SE T630 också!

Har en teori om att det kan bero på hur övergången till vintertid hanteras. Lägger jag in ett möte på K750 efter 30/10 och synkar så förskjuts mötet 1 till i iCal

Vintertiden är det. Men vad göra?

Per, jag har just just kollat enligt din teori och den stämmer. Mötena fram till och med söndag hamnar rätt, de efter söndag försjuts en timme framåt. Så kan man ju inte ha det. Det måste ju gå att lita på att mötena alltid hamnar rätt annars är ju kalenderfunktionen värdelös. Och det var därför jag skaffade en SE 750i. Är det SonyEricsson som syndar?

Vid närmare eftertanke ...

Vid närmare eftertanke så slår det mig att det kanske blir så att mötena hamnar rätt i kalendern när klockan ställs tillbaks i en timme på söndag. Men det är ju i alla fall inte riktigt bra, när jag kolla möten i nästa vecka så står de ju på fel tid nu och så ska det ju inte vara.

Macen och iCal hanterar ju övergången mellan sommar- och vintertid automagiskt, telefonen får man själv ställa om till vintertid. Alltså vet iCal att det är vintetid nästa vecka men det vet inte telefonen.
Ska bli itressant att se hur det blir när man ställer om telefonen till vintertid...!

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2005-10-27 19:24
Ursprungligen av Per T-blad:

Ska bli itressant att se hur det blir när man ställer om telefonen till vintertid...!

Det brukar lösa sig, men det är ack så irriterande.

  • Medlem
  • 2005-11-02 11:03

Hade samma problem på min K700i efter i söndags Jag ställde tillbaka till "Standard time" på telefonen och ställde tiden manuellt. Tog sedan bort alla grejer ur kalendern på telefonen och syncade igen. Då blev allt rätt. Rätt kasst att telefonen inte automatiskt hanterar vintertid. Kan inte krävas många byte kod för det. Funktionen finns ju uppenbarligen redan.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-02 11:35

Jag får också detta problem när jag ändrat till eller från sommartid.
Min lösning: Ta bort kalendern i mobilen och synka allt på nytt.

Kom försent till tre möten i våras pga problemet, och var för tidig till två nu efter vintertidens införande i höst. Sååå irriterande. Jag har kommit fram till (tror jag) att det bara gäller möten som man ursprungligen lagt in från telefonen, och inte sådana som man lagt in i datorn. Fast jag är rätt förvirrad..

1
Bevaka tråden